×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
توزیع کتاب‌های درسی در مدارس از ۲۵ مرداد

تجارت گردان | توزیع کتاب‌های درسی در مدارس از ۲۵ مرداد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  اسدالله مرتضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: توزیع کتاب‌های درسی امسال تنها از طریق مدارس انجام می‌شود و هیچ کتابفروشی مجاز به فروش کتاب‌های درسی نخواهد بود.
وی تاکید کرد: هر دانش آموز تنها در مدرسه‌ای که ثبت نام شده می‌تواند کتاب‌های درسی خود را تحویل بگیرد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: ۲۰ مرداد آخرین مهلت خرید اینترنتی کتاب‌های درسی است و این زمان با توجه به شروع زودهنگام سال تحصیلی قابل تمدید نیست.
آقای مرتضایی گفت: تا پایان مهلت خرید کتاب‌های درسی تنها ۲۰ روز مانده است، اما همچنان چهار میلیون دانش آموز کتاب‌های خود را خریداری نکرده اند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم که تاکنون موفق به خرید کتاب درسی نشده اند از امروز و دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز از ۱۱ تا ۲۰ مرداد فرصت دارند نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که کتاب خریداری کرده اند، ولی تغییر محل سکونت و یا مدرسه داده اند از چهارم مرداد تا دوم شهریور فرصت دارند که با مراجعه به سامانه فروش کتاب‌های درسی آدرس مدرسه جدید را وارد کنند.
آقای مرتضایی دلیل توزیع نشدن کتاب‌های درسی از طریق کتابفروشی‌ها را ثابت نگه داشتن قیمت کتاب‌ها عنوان کرد و افزود: کتابفروشی‌ها خواستار سود حداقل ۱۷ و نیم درصدی از فروش کتاب‌های درسی بودند که این موجب افزایش ۲۰ درصدی قیمت کتاب‌ها در سال تحصیلی جدید می‌شد و ما با آن موافقت نکردیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.