×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توزیع ۱۸ میلیون غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند در پویش اطعام حسینی

 به گزارش تجارت گردان به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مجید باجلان با اشاره به اجرای پویش اطعام و احسان حسینی همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای ماه محرم تا روز گذشته ۱۸ میلیون و ۹۸ هزار پرس غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. 

وی با بیان اینکه طرح اطعام حسینی برای کمک به خانواده‌های محروم و آسیب‌دیده از کرونا تا پایان ماه صفر به اجرا در می‌آید، ادامه داد: تاکنون سه هزار آشپزخانه به منظور طبخ غذای گرم در سراسر کشور راه‌اندازی شده است که این تعداد در حال افزایش است. 

معاون اداری و مالی کمیته امداد با تاکید بر اینکه از ابتدای ماه محرم بیش از ۵۲۳ میلیارد تومان برای تهیه غذای گرم هزینه شده است، اضافه کرد: ارزش ریالی غذای تهیه شده برای هر پرس ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه شده است که خیران و به ویژه مراکز نیکوکاری مسجدمحور کمیته امداد در تامین اعتبار و اقلام مصرفی مشارکت کرده‌اند. 

باجلان در ادامه به اجرای پویش احسان حسینی پرداخت و گفت: در قالب این طرح تاکنون ۸۱۷ هزار بسته معیشتی به نیازمندان ارائه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: برای تامین بسته‌های معیشتی تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار از محل کمک‌های مردمی و مراکز نیکوکاری هزینه شده است و ارزش ریالی هر بسته معیشتی به طور میانگین ۲۱۴ هزار تومان است. 

رئیس ستاد مرکزی پویش اطعام حسینی اظهار کرد: در مجموع برای اجرای پویش اطعام و احسان حسینی، خیران، نهادها و مراکز نیکوکاری مسجدمحور تاکنون بیش از ۶۹۸ میلیارد تومان کمک کرده‌اند. 

معاون اداری و مالی کمیته امداد با دعوت از مردم نیکوکار و همه نهادها برای پیوستن به پویش اطعام و احسان حسینی گفت: کد دستوری #۱۲* شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ و سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir که برای جذب کمک‌های مردم نوعدوست پیش‌بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.