×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
توسعه آبزی پروری برای حفاظت از ذخایر دریایی

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛  نبی اله خون میرزایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، افزود: در صید و صیادی جهان، ایران رتبه بیست و ششم را دارد و در اقیانوس هند رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند از نظر ناوگان و صید در رتبه نخست هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار صیاد ایرانی در عرصه تولید فعال هستند تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، میزان تولیدات سازمان شیلات در سال گذشته باید یک میلیون و ۳۷۳ هزار تن بود که به دلیل مشکلات مختلف یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن آن را محقق سازیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در موضوع پرورش ماهی در قفس باید فعالیت‌های خود را توسعه دهیم، گفت: با بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس، به خودکفایی ۹۵ درصدی در تأمین تجهیزات قفس دست پیدا کرده ایم.

وی درباره تحقق فعالیت صیادی افزود: طبق برنامه تولید ۶۶۰ هزار تن مدنظر قرار گرفته بود که با تلاش مضاعف عدد ۷۱۵ هزار تن ثبت شد و همچنین در بخش آبزی پروری ۹۱ درصد برنامه ششم محقق شده است.


خون میرزایی ابراز امیدواری کرد تولید محصولات دریایی و آبزی کشور در سال ۱۴۰۴ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: عمده تلاش ما توسعه آبزی پروری است تا از ذخایر ملی صیانت بیشتری شود و با توجه به این رویکرد‌ها نقش بیشتری در تامین امنیت غذایی داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.