×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | توسعه اقتصادی باعث کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازخبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی در مراسم امضای تفاهم نامه تشکیل شوراهای حل اختلاف در مراکز صنعتی، معدنی و تجاری با اشاره به تأثیر این تفاهم‌نامه در کاهش حجم پرونده‌های قضائی کشور اظهار کرد: این تفاهم‌نامه و اجرای آن باعث خواهد شد تا از حجم پرونده‌های قضائی در کشور کاسته شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: علاوه بر تأثیر این تفاهم‌نامه در کاهش پرونده‌های قضائی، یک نکته حائز اهمیت هم وجود دارد و آن رابطه معناداری است که بین حجم پرونده‌های قضائی و اقتصاد کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این رابطه به شکلی است که هر چقدر اقتصاد کشور توسعه یابد، از حجم پرونده‌های قضائی کاسته می‌شود و این موضوع تنها مرتبط با پرونده‌های اقتصادی نیست بلکه در پرونده‌های دیگری از جمله موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی که بعضاً در مسائل اقتصادی ریشه دارد، تأثیر‌گذار است.

شافعی اضافه کرد: وقتی اختلافی ایجاد و پرونده در محاکم قضایی مطرح می‌شود، طبیعتاً یک نفر محکوم می‌شود و یک نفر برنده و این یعنی یک طرف این اختلاف، نارضایتی است، ولی ایجاد شوراهای حل اختلاف می‌تواند اختلاف را از بین ببرد و این مسئله اثرگذاری بسیاری در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.