×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توسعه خدمات در مناطق محروم، اولویت سازمان تامین‌اجتماعی است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ موسوی در این جلسه ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) در شرایطی که مادی‌گرایی بر جامعه غلبه کرد بود و انسانیت، معنویت و هویت اصلی ملت مورد غفلت قرار گرفته بود پرچم عدالت را برداشتند و هندسه قدرت را در جهان تغییر و در ریلی قرار دادند که ان‌شاءلله در ادامه این انقلاب به آن مرحله‌ای خواهد رسید که خداوند قادر متعال، حکومت بر جهان را به مستضعفان عالم وعده داده است.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به‌رغم اینکه محدودیت‌هایی را تجربه کرده اما با چشیدن طعم شیرین انقلاب، اتفاقات بزرگی در این استان رقم خورده است، گفت: در سال‌های قبل از انقلاب از کل جمعیت سی و چند میلیونی کشور، تنها ۲۰ درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند در حالی که امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای والامقام و مجاهدت‌های مردم و مسئولان طی بیش از چهار دهه گذشته، بالغ بر ۷۳ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی ایران، تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه ما با قله‌ای که در گسترش عدالت باید به آن برسیم، فاصله داریم اما جهت‌گیری‌های کلی طی این چهار دهه مطلوب بوده است، اظهار داشت: با اقدامی که در دولت مردمی سیزدهم برای پوشش بیمه درمانی انجام شد، نزدیک به صددرصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفتند. دولت محترم در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفری که بیمه سلامت نداشتند را با رویکرد عدالت‌محوری تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار داد. البته نواقص و توزیع ناعادلانه و برخی عیب و اشکال‌ها وجود دارد، اما به‌طور کلی وقتی وضعیت مردم از لحاظ بیمه و درمان را در قبل و بعد از انقلاب مقایسه می‌کنیم، آثار و برکات واقعی انقلاب اسلامی کاملاً مشهود است.

وی افزود: پیش از انقلاب تعداد کل مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی درمانی تأمین‌اجتماعی به بیش از ۲۰ واحد نمی‌رسید، اما امروز بالغ بر ۴۲۰ مرکز درمانی و بیش از ۷۷ مرکز بیمارستانی تأمین‌اجتماعی در کشور وجود دارد؛ بیمارستان‌هایی که در ارائه برخی خدمات درمانی در منطقه نمونه هستند. در همین سال گذشته یکی از پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی قلب در بیمارستان شهید لواسانی تأمین‌اجتماعی انجام شد و اینها اتفاقات ارزشمندی است.

موسوی در ادامه گفت: در واقع کارهای نکرده‌ای هست که باید پیگیری کنیم و اتفاقات بزرگی هم هست که به برکت این نظام و انقلاب در حکمرانی تأمین‌اجتماعی در راستای تحقق عدالت، امنیت و آسایش رقم خورده که باید شکرگذار خداوند باشیم و آنها را به درستی برای مردم تبیین کنیم و در مسیر امیدآفرینی گام برداریم. خصوصاً در راستای آن تحولی که اخیراً رهبر انقلاب در سه سطح کشور، ملت‌های مسلمان و جهان مطرح کردند و آن دو عنصر ایمان و امید که به ما توصیه فرمودند، باید بتوانیم مردم را به آینده امیدوار کنیم. البته خیلی‌ها تلاش کردند در همین اغتشاشات اخیر مردم را از مسیر انقلاب برگردانند، اما مردم پای انقلاب ایستادند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات سازمان تأمین‌اجتماعی، کسری منابع نقدی است، گفت: در دوره‌های قبلی، مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی برای تأمین نقدینگی به سمت استقراض رفته بودند، اما به لطف خداوند طی کمتر از دو سال اخیر بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که از بعد از سال ۱۳۹۴ ایجاد شده بود را تسویه کردیم. این اتفاقی بود که در همگرایی دولت و مجلس در این دوره رقم خورد و با سهامی که واگذار شد توانستیم کسری نقدینگی را جبران کنیم و انشاءالله این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به درخواست حجت‌الاسلام موحد، نماینده مردم کهگیلویه مبنی بر سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی در طرح نیمه‌تمام سیمان سپو، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی و هلدینگ سیمانی شستا برای مشارکت در احیای این طرح آمادگی دارد، اما مقدمه این سرمایه‌گذاری رفع مشکلات حقوقی احتمالی این طرح است.

موسوی همچنین درباره بازسازی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی دهدشت نیز اظهار داشت: در رابطه با این بیمارستان ما آمادگی داریم که به مصوبه دولت محترم در زمینه بازسازی این بیمارستان عمل کنیم. سی درصد از این طرح سهم تامین‌اجتماعی است که من همین‌جا به وزارت محترم بهداشت اعلام می کنم که به محض آغاز این طرح ما آمادگی کامل داریم که سهم خود را در این پروژه عملیاتی کنیم. 

وی با تأکید بر عزم جدی سازمان تأمین‌اجتماعی برای توسعه خدمات در همه حوزه‌های مورد نیاز مردم، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به دنبال این است که خدمات خود به‌ویژه در حوزه درمان و خصوصاً در مناطق محروم را تا اندازه ممکن توسعه بدهد. در حال حاضر این سازمان بیش از ۲۰۰ پروژه ایجادی و توسعه‌ای را در دست اجرا دارد و بالغ بر ۱۱هزار میلیارد تومان در بودجه سال جدید برای توسعه خدمات درمانی پیش‌بینی کرده است. 

موسوی با اشاره به اینکه تأمین‌اجتماعی و همه دستگاه‌های کشور باید به سمت الگوهای نوین حکمرانی حرکت کنند، گفت: در همین راستا هوشمندسازی اولویت اول ما در سازمان تأمین‌اجتماعی است، چه در دوره تکنولوژی‌های نوین و عصر هوش مصنوعی هستیم و به سمتی حرکت می کنیم که ظرفیت هوش مصنوعی را در تخصصی‌ترین خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، استفاده کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.