×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | توسعه زنجیره ارزش تولیدات اولویت وزارت جهادکشاورزی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح های کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری افزود: جمع آوری محصولات، فرآوری، بسته بندی، تجهیرات، الزامات و آموزش‌های بخش دامپروری، کشاورزی و شیلات از مهمترین برنامه های در دست اجرای وزارتخانه برای ارزش آفرینی تولیدات کشاورزی است.

وی، به تکمیل زنجیره تولید در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بحث تولید با تکمیل زنجیره محصولات در کشور یک اولویت است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی، به بحث تکمیل زنجیره تولید شیلات در استان چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در ۳ استان شمال کشور از جمله مازندران، گیلان و گلستان سالانه ۱۷ هزار تن ماهی استخوانی صید می شود که این میزان در استان چهارمحال وبختیاری ۲۵ هزار تن در سال است.

حجتی به ظرفیت های طبیعی از جمله آب و خاک، منابع خدادادی استان و کشور اشاره کرد و گفت:  با استفاده از علم و فناوری و نیروی انسانی ماهر باید از این ظرفیت‌های برای توسعه پایدار استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت استان در بخش دامداری وکشاورزی افزود: از این ظرفیت باید برای رسیدن به توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی و اشتغال استفاده کرد.

اقبال عباسی افزود: جهاد کشاورزی با ایجاد تحول در بخش های مختلف در رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش مهم و موثری دارد.

به گفته وی، بخش کشاورزی با یکپارچه سازی اراضی، آبیاری تحت فشار و نوین و افزایش تولید و خودکفایی در بخش های مختلف و همچنین توسعه بخش فرآوری محصولات کشاورزی توانسته در حوزه اقتصادی مقاومتی گام بردارد.

عباسی گفت: توسعه بخش کشاورزی و همچنین تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامداری در استان بعد از انقلاب یک تحول عظیم داشته است.

به گزارش ایرنا، همزمان با حضور وزیرجهاد کشاورزی ۵۳ طرح با اعتباری بیش از یکهزار و ۶۵۰ میلیاردریال واشتغالزایی ۴۲۸ نفر افتتاح و کلنگ زنی شد.

هم اکنون سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، لبنی و شیلات در چهارمحال و بختیاری با ۶۶ هزار بهره‌برداری تولید می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.