×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توسعه ظرفیت‌های خدمات درمانی را با جدیت پیگیری می‌کنیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که به همراه ابراهیم جواهری نایب‌رئیس هیئت‌مدیره، احمد اسفندیاری معاون امور فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، هادی قیومی مدیرکل بازرسی و مهرزاد اکبرپور مدیرکل هماهنگی امور استان‌های این سازمان به‌مدت دو روز میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد بود، افزود: یکی از رویکردهای مهمی که در این دوره و در دولت مردمی سیزدهم مورد توجه قرار گرفته توسعه خدمات درمان در مناطق کم‌برخوردار؛ یعنی مناطقی است که مردم نیاز بیشتری به خدمات در حوزه درمان دارند. ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به بازنشستگان و بیمه‌شدگان تمام توان و ظرفیت سازمان را بسیج کرده‌ایم و با اولویت مناطق کمتر برخوردار، طرح‌های متنوعی برای توسعه خدمات درمانی در دستور کار داریم.

وی افزود: در این سفر ظرفیت‌های توسعه خدمات تخصصی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرستان‌های مختلف استان مورد بررسی و قرار شد لیستی از تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی در راستای تقویت خدمات تخصصی سلامت تهیه شود تا اقدام‌های لازم برای تهیه این اقلام انجام شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه با توجه بررسی‌های انجام شده در این سفر مشخص شد که بیمارستان یاسوج نیز نیاز به توسعه خدمات درمانی دارد، اظهار داشت: در شهرستان دهدشت بنا بر مصوبه سفر اول رئیس‌جمهور محترم به استان، بحث مشارکت سازمان تأمین‌اجتماعی در توسعه بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی را در دستور کار داریم که در این سفر اعلام کردیم برای تأمین منابع توسعه این بیمارستان حسب مصوبه سفر استانی رئیس‌جمهورآمادگی کامل داریم.
موسوی با اشاره به ضرورت تأمین نیروهای تخصصی و کادر درمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در نشستی که با استاندار محترم داشتیم، با توجه به بسترها و ساختارهای فیزیکی مناسبی که برای ارائه خدمات سلامت در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان وجود دارد، بنا شد که نیروی تخصصی مورد نیاز این مراکز را دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأمین کندتا شاهد توسعه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه در جریان بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهدای گمنام یاسوج، طرح توسعه این بیمارستان پیگیری شد، گفت: طرح توسعه این بیمارستان تاکنون حدود۵۰ درصد پیشرفت داشته است و بنا را بر این گذاشته‌ایم که در سه ماهه دوم سال بیشتر منابع مورد نیاز را با توجه به آغاز زودهنگام سرمای هوا در استان تأمین کنیم و سرعت توسعه پروژه را افزایش دهیم.
وی  همچنین در خصوص سطح‌بندی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی بر اساس سطح‌بندی خدمات و به تناسب تعداد بیمه‌شدگان هر منطقه اقدام به ایجاد و توسعه مراکز درمانی می‌کند. اما در مناطقی که خدمات مستقیم یا ملکی نداریم؛ خرید خدمت راهبردی سلامت انجام می‌گیرد و بر اساس مصوبه‌ای که در هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی داریم، در مناطقی که مراکز درمان بستری ملکی تأمین‌اجتماعی وجود ندارد، براساس قرارداد فی‌مابین مراکز دانشگاهی بدون اخذ فرانشیز به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.