×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توسعه مفاهیم تامین اجتماعی در متون درسی بستر ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی جهانی در نشست هماهنگی در خصوص اجرای چهارمین طرح ملی گردشگری دانش‌آموزی، با بیان این مطلب افزود: در شرایط حاکمیت ویروس کرونا و تعطیلی موقت مدارس و محیط های تحصیلی، سازمان تامین اجتماعی با بهره گیری از روش های ارتباطی مجازی و حضوری به دنبال توسعه مفاهیم، مولفه ها، ادبیات و کارکردهای تامین اجتماعی در متون درسی دانش آموزان و دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی کشور بستر ساز توسعه و نهادینه سازی این طرح است، اظهار داشت: باید زیر ساخت توسعه فکری و فرهنگی در کشور شکل بگیرد و اساس تمام حرکت های توسعه ای مبتنی بر بسترهایی است که در نظام  دانش آموزی ایجاد می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: اگر در جامعه مشکل، محدودیت و مانعی هست در حقیقت عملکرد خوبی در تربیت نسل مولد و دانش آموزان نداشته ایم و اگر قرار است رفتار، افکار و نگرش توسعه ای شکل بگیرد تنها از طریق بستر دانش آموزی است.

وی گفت: بین نظام ارتباطی و نظام آموزشی و نظام یادگیری ارتباط وجود دارد و در صورت ارتقای سطح آگاهی جامعه مخاطب از قوانین و خدمات سازمان تامین اجتماعی می توانیم درصد بالایی از رضایت آنان را کسب کرده و همراهی و همگرایی آنان با سازمان را کسب کنیم.

دکتر جهانی با بیان اینکه در حوزه تربیت اجتماعی سازمان دانش آموزی طی سالیان طولانی عملکرد خوبی داشته است، اظهار داشت: در شرایط موجود برای ارتقای سطح آگاهی و بستر سازی توسعه باید چند گانه و چند وجهی عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و عملکرد ما اثربخش باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود به دلیل گسترش ویروس کرونا برای اجرای طرح گردشگری دانش آموزی با توجه به شرایط پیش رو و در صورت امکان در دو سطح ارتباطات حضوری و حوزه مجازی نسبت به اجرای طرح اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی افزود: در طرح ملی گردشگری دانش آموزی هدف اصلی این سازمان تربیت اجتماعی، نقش پذیری و آموزش شهروندی به دانش‌آموزان است.

 وی اظهار داشت: طرح ملی گردشگری دانش آموزی سه سال از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها سازمان تامین اجتماعی اجرا شد، این طرح بسیار خوب و منطبق با اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

در ادامه این نشست، معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه بیشتر آموزش‌های ما غیررسمی است اظهار داشت: بزرگترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی است و سهم نیروی انسانی در کشور ما حدود ۳۴ درصد و الباقی سرمایه طبیعی و فیزیکی است.

سید هادی دلبری گفت: از جمعیت 15 میلیون نفر دانش‌آموز امسال ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز عضو تشکل پیشتاز شدند که سعی داریم اجرای طرح ها با اولویت این دانش‌آموزان انجام پذیرد.

وی افزود افزود: ضروری است کارگروه مشترک بین کارشناسان سازمان دانش‌آموزی و سازمان تامین اجتماعی درخصوص بررسی دقیق و تولید محتوای آموزشی هم در شرایط حضوری و هم به صورت غیر حضوری در بستر فضای شبکه شاد تشکیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.