×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | توسعه هرمزگان مستلزم اعتماد به جوانان خلاق است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سورنا ستاری شامگاه شنبه در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان افزود: اگر می‌خواهید نخبگان را درون استان نگه دارید باید به خلاقیت‌ها و نوآوری آنان توجه کنید و فرصت رشد را برایشان فراهم کنید تا شهری هوشمند داشته باشید.

وی ادامه داد: دریا بهترین منبع ثروت و فراوانی پول در هرمزگان به شمار می‌رود و دانشگاه‌ها و صنایع نیز موظف هستند از چنین ظرفیت بزرگ اکوسیستم و زیست بوم در استان استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه خدمات شهری اظهار داشت: دیگر زمان آن فرا رسیده که شهرداری ها خدمات را به طور مستقیم به مردم ارائه ندهند بلکه باید برای هوشمندسازی آن را به بخش خصوصی واگذار کنند.

ستاری خاطر بیان کرد: صنایع بزرگ هرمزگان اهمیت زیادی در رشد اقتصادی کشور هم دارند که باید از ایده های نو و خلاقانه جوانان بهره برده و نیازهای خود را در داخل استان تامین کنند.

وی یاد آور شد: قراردادهایی که دولت در زمینه های علمی و فناوری منعقد می کند لزوما با هدف مشارکت و کاهش ریسک پذیری و زیرساخت های بخش خصوصی است.

این مقام مسوول تصریح کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی این استان، نبود صندوق پژوهش و فناوری است زیرا از این طریق شرکت های دانش بنیان نوپا می توانند برای شکوفایی ایده های خود از صندوق وام بگیرند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطر نشان کرد: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری تا ۹ برابر سرمایه یک استارتاپ خط اعتباری داده می شود که برای توسعه این شرکت ها بسیار مفید خواهد بود.

ستاری بزرگترین خیانت به جوانان را استخدام شدن در دستگاه های اداری و شرکتی دانست و گفت: جوانان باید به سوی نوآوری رفته و از استخدام فراری باشند و این فرهنگ اشتباه از بین برود زیرا با استخدام شدن هیچگونه خلاقیتی نخواهند داشت.

به گفته وی، محصولی که تولید شده و در دست مردم قرار می گیرد باید حاصل پژوهش بخش خصوصی باشد و آمادگی داریم هرگونه سرمایه گذاری مورد نیاز را در این زمینه داشته باشیم.

توسعه علم، وابستگی در شرایط تحریم را کاهش می دهد

استاندار هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: امروزه توسعه علم می تواند وابستگی ها در شرایط تحریم و ارزی کشور را کاهش دهد و شرکت های دانش بنیان در این زمینه تاثیرگذار هستند.

فریدون همتی تصریح کرد: هرمزگان از ظرفیت های بزرگی در بخش های  کشاورزی، صنایع دستی و دریایی، آبزی پروری، گردشگری، نظامی و دفاعی برخوردار است و فضای دانشگاه ها کمک های زیادی به پیشرفت های استان خواهد کرد.

وی ابراز داشت: با افتتاح برج هرمز ئارک علم و فناوری استان، محلی برای گردهمایی و تبادل ایده های جوانان هرمزگان فراهم شده که شرکت های دانش بنیان می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

تجهیز ساختمان پارک علم و فناوری میناب نیازمند اعتبار

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان اظهار داشت: پس از مصوبه شورای برنامه ریزی استان، ساختمانی در شهر میناب نوسازی و آماده شده که برای تجهیز آن به حمایت و اعتبارات نیاز است.

علی فتی اضافه کرد: مساحت این ساختمان ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع است که دانشگاه یام نور شهر میناب آن را به پارک علم و فناوری برای استفاده اجاره می دهد.

وی بیان کرد: امروزه شرق و غرب هرمزگان نیازمند راه اندازی پارک های علم و فناوری برای توسعه و پیشرفت های علمی است که با تجهیز این ساختمان فضایی جهت بهره بردن شرکت های دانش بنیان و جوانان خلاق شهرهای استان نیز فراهم می شود.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز کرد: به زودی با حمایت های دولت کارخانه نوآوری در بندرعباس راه اندازی خواهد شد و سوله هایی به عنوان کارگاه برای شرکت ها در نظر گرفته می شود تااز مشکلات آنان کاسته شود.

فتی همچنین به استفاده نخبگان از امریه سربازی با فعالیت در شرکت های دانش بنیان برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: این امر فرصت مناسبی برای بهره بردن خلاقیت های جوانان در این شرکت ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: هم اکنون ۵۳ شرکت دانش بنیان در هرمزگان فعالیت دارند که ۴۷ درصد نیروی انسانی شاغل در این شرکت ها دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و ۲۵ درصد کارشناسی ارشد هستند.

بازدید از مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان، گمرک شهید رجایی و افتتاح برج هرمزپارک علم وفناوری هرمزگان از جمله برنامه های سفر یک روزه سورنا ستاری معاون غلمی و فناوری رییس جمهوری به هرمزگان بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.