×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی بین ایران و ارمنستان بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی که به سبب اهمیت موضوع ترانزیت در اجلاس روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، شرکت ‌کرده است. با سورن پاپیکیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیر ساخت ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی و توسعه زیر ساخت در این دیدار مورد مذاکره قرار گرفت و دو طرف بر نهایی سازی فوری توافقنامه خلیج فارس-دریای سیاه تاکید کردند، همچنین طرفین برای تشکیل فوری کمیته‌ای که اتصال زیر ساخت‌های ریلی و جاده ای دو طرف را مدلسازی کند، موافقت کردند.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر ضرورت کاهش متقابل عوارض جاده‌ای اشاره کرد و خواستار برگزاری کمیته جاده‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن شد و از وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان برای شرکت در نمایشگاه هفته حمل‌ونقل در تهران دعوت به عمل آورد.

اسلامی همچنین با مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان ملاقات و پیرامون  ضرورت همکاری ترانزیتی دو کشور در زمینه جاده ابریشم، کریدور خلیج فارس-دریای سیاه و کریدور شمال-جنوب گفت‌وگو کرد.  

علاوه براین در جریان مذاکرات مزبور، دو طرف برای تشکیل فوری کمیته حمل‌ونقل و زیر ساخت بین دو کشور در سریع‌ترین زمان با هدف ایجاد تحول در ارتباطات حمل‌ونقلی دو کشور و حل‌وفصل برخی مشکلات فعلی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ما، کاهش عوارض از سوی طرف ارمنی؛ برگزاری نشست در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای؛ آمادگی برای ارتقای زیرساخت های جاده ای و ریلی طرف ارمنی توسط شرکت های توانمند طرف ایرانی؛ طراحی ایده‌ها و مدل‌های مختلف مالی برای اجرای پروژه‌ها؛ اشاره به وضعیت حمل‌ونقل در 

ایران با ذکر آمار و ارقام در حوزه های مختلف حمل‌ونقلی؛ طرح موضوع همکاری در حوزه حمل‌ونقل هوایی؛ پیشنهاد  وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تشکیل نشست در حوزه زیر ساختی برای پیگیری موضوعات مربوط به پروژه‌های موردنظر با توجه به پیشنهاد طرف ارمنی برای برگزاری کمیسیون برای ارتقای

روابط حمل‌ونقلی و  آمادگی برای دعوت از مقام های ارمنی برای شرکت در مناسبت‌های حمل‌ونقلی کشورمان نظیر هفته حمل‌ونقل از مهم‌ترین موضوع های مطرح شده بین وزیر راه و شهرسازی در ملاقات با همتای ارمنی وی بود.

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در همایش بین‌المللی ظرفیت‌های ترانزیتی اوراسیا، ملاقات با مقامات و وزرای شرکت‌کننده در این همایش و همچنین پیگیری توسعه روابط کشورمان با جمهوری ارمنستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به ارمنستان سفر کرده است.

همایش ترانزیتی اوراسیا با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای منطقه، سازمان‌ها و نهادهای تخصصی اقتصادی، زیربنایی و حمل‌ونقلی و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه در تاریخ هشتم و ۹ مهرماه در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می‌شود.

گفتنی است: وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه ) برای پیگیری توافق های گذشته و بررسی راهکارهای افزایش سطح همکاری‌های ایران و جمهوری ارمنستان با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان و معاون نخست‌وزیر ارمنستان ملاقات کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.