×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
توقف ۱۶۰ کامیون پشت مرز ایران و ترکیه/ پیشنهاد تشکیل منطقه مشترک در مرزها/ ترانزیت ریلی کفاف حجم تجارت دو کشور را نمی‌دهد

تجارت گردان | توقف ۱۶۰ کامیون پشت مرز ایران و ترکیه/ پیشنهاد تشکیل منطقه مشترک در مرزها/ ترانزیت ریلی کفاف حجم تجارت دو کشور را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مهرداد سعادت در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و ترکیه اظهار داشت: فعلا مرزهای دو کشور بسته است. از روز نخست هم بزرگترین دغدغه ما ادامه تجارت زمینی بود چون ترانزیت ریلی کفاف حجم تجارت دو کشور را نمی‌دهد از همین روی پیشنهاد دادیم که حداقل مرز بازرگان باز باشد که متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر رایزنی های از سوی مقامات ما مانند وزیر کشور، رییس دفتر رییس جمهور و رییس سازمان توسعه تجارت با همتایان ترک خود داشته اند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۶۰ کامیون ترک به قصد ایران و افغانستان پشت مرز ایران، از سوی خود ترک‌ها متوقف شده و اجازه ورود به خاک ما را نمی‌دهند که البته هزینه آن را تولیدکننده ایرانی که نیازمند مواد اولیه است باید بپردازد.

سعادت با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل منطقه مشترک با ترکیه داده‌ایم، گفت: تمام تلاش ما معطوف بر حل و فصل مشکلات تجاری است از همین روی پیشنهاد تشکیل منطقه مشترک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند آنچه در مرز ترکیه و عراق ایجاد شده است را داده‌ایم که البته هنوز پاسخ مثبتی از سوی ترک‌ها دریافت نکرده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.