×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولیدات شرکت فولاد آلیاژی ایران قابل رقابت با بازارهای جهانی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، مهندس کمال زاده در نشست خبری با فعالان بازار سرمایه، مدیران دارایی و تحلیلگران گفت: مجموعه فولاد آلیاژی ایران علاوه بر خط تولید فعلی، ۲ طرح توسعه ای بزرگ را در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با بیان اینکه مجموعه فولاد سازی ۲ یا پروژه یزد یک با تولید۷۰۰ هزار تن انواع شمش های فولاد آلیاژی در حال تحویل گیری از پیمانکار است، افزود: ذوب های آزمایشی در زمینه کوره EAF و LF انجام شده است و با توجه به اینکه قسمت ذوب، به طور کامل تحویل گرفته شد و قسمت ریختگی تا اواخر شهریور ماه تحویل و به تولید می رسد پیش بینی می شود تا پایان شهریور بهره‌برداری از این خط را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه پروژه فولاد سازی ۲ بعد از ۱۳ سال در حال تحویل و بهره‌برداری است، افزود: با فعالیت این خط ۷۰۰ هزار تن به ۵۵۰ هزار تن فولاد های آلیاژی این شرکت در حوزه تولید اضافه می شود و ظرفیت فولاد سازی فولاد آلیاژی ایران در حالت اسمی به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن می رسد.

کمال زاده درباره سایر پروژه های شرکت، اظهارداشت: پروژه بعدی، خط تولید وایر است که ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه گلوگاه پروژه ها، خرید های خارجی است، بیان کرد: خرید خارجی در پروژه وایر انجام شده و اواخر شهریور ماه اولین محموله تجهیزات از شرکت پومینی زودتر از پیش بینی ارسال می شود همچنین مرحله ساخت داخل جلوتر از زمان پیش بینی شده در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران افزود: در پروژه وایر به تولید ۴۵۰ هزار تن کلاف های آلیاژى از قطر پنج و نیم تا ۲۴ دست خواهیم یافت و در ابتدا و انتهای خطوط تولید قسمتی در حال طراحی است که آماده سازی شمش از نظر کیفی و شستشو و عملیات حرارتی را انجام خواهد داد و بر این اساس علاوه بر تولید محصولات برای مصرف داخل، محصولاتی با ارزش افزوده صادراتی تولید خواهند شد.

کمال زاده درباره افزایش ظرفیت تولید شرکت فولاد آلیاژی ایران افزود: ۵۰ هزار تن افزایش ظرفیت در خط فولاد سازی یک است که ۵۵۰ هزار تن را به ۶۰۰ هزار تن می رساند و در مجموع، در خط تولید یزد یک و فولاد سازی یک، تولید به عدد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با تصریح بر اینکه فولاد آلیاژی ایران یک مجموعه دانش بنیان است و دانش، ایجاد ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت، گفت: تولید در شرکت فولاد آلیاژی ایران با فولاد های معمولی یا ساختمانی متفاوت است.

وی با بیان اینکه با افزایش تولید و فراوری محصولات نهایی ارزش افزوده بیشتری حاصل می شود، عنوان کرد: به دنبال افزایش تولید‌ و فراوری محصولات هستیم و بر این اساس همچنان طرح های توسعه متنوع در شرکت تعریف و انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با تاکید بر اینکه رویکرد شرکت فعال شدن در صنایع پایین دستی است، گفت: علاوه بر اقدامات انجام‌ شده ورود به صنایع پایین دستی می تواند ارزش افزوده را شامل سهامداران شرکت کند.

وی درباره استراتژی های صادراتی این شرکت بیان کرد: بازار های هدف شناسایی شده و با توجه به کیفیت بالای تولید در شرکت فولاد آلیاژی ایران رویکرد شرکت یک رویکرد صادرات محور می باشد و با دانش” های تک ” موجود در این شرکت می توانیم بازارهای دنیا را فتح کنیم چراکه قدرت صادرات و رقابت را داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.