×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید بیش از 145میلیون تن فولاد طی نوامبر 2023 در جهان /رشد 7.6 درصدی تولید در ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود خبر داد: ۷۱ فولادساز بزرگ جهان طی نوامبر ۲۰۲۳میلادی ۱۴۵میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی۳٫۳درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین طی مدت یاد شده، ایران توانست ۳ میلیون تن فولاد خام تولید کند که نشان از رشد ۷٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی دارد. ایران با این میزان تولید همچنان در جایگاه دهم تولید جهانی فولاد قرار دارد.

تولید ۱٫۷ میلیارد تن فولاد خام در ۱۱ ماه ۲۰۲۳

فولادسازان جهان طی۱۱ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیارد و۷۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تن فولاد تولید کردند که حاکی از رشد ۰٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲میلادی است.

این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران از ابتدای ژانویه تا پایان نوامبر۲۰۲۳ میلادی با افزایش ۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به ۲۸میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

همچنین طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری میلادی، چین با تولید ۹۵۲میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان صدرنشین تولید این محصول در جهان است. پس از آن، هند با تولید ۱۲۸ میلیون و ۲۰۰هزار تن، ژاپن با تولید ۸۰ میلیون تن و ایالات متحده آمریکا با تولید ۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن و روسیه با تولید۷۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام توانستند به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم بایستند.

طی مدت یاد شده، کره جنوبی با تولید ۶۱میلیون و ۳۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۲۸ میلیون و ۱۰۰هزار تن به ترتیب درجایگاه های ششم تا دهم قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.