×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید تخم‌مرغ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن می‌رسد

به گزارش تجارت گردان ، هدایت اله اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغداران‌ میهن در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان معادل شانه‌ای حداکثر ۲۸ هزار تومان است.

قیمت منطقی هر شانه تخم مرغ ۳۲ هزار تومان

او با انتقاد از نرخ بالای تخم‌مرغ در مغازه‌ها افزود: علی رغم آنکه هر شانه تخم مرغ با قیمت ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد، اما متاسفانه به علت سودجویی واحد‌های بسته بندی هر شانه تخم مرغ با نرخ بالای ۴۳ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

اصغری تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۸۰۰ تن تا ۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی با احتساب میزان داخل، ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز و صرفا برای بحث‌های تنظیم بازار است که متاسفانه به علت مشکلات شبکه توزیع و رانت‌هایی که در واحد‌های بسته بندی ایجاد شده، تخم مرغ با نرخ مصوب به دست مصرف کننده نمی‌رسد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران‌ میهن ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۵۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد.

او در پایان درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی در بازار تصریح کرد: گرچه معاونت امور دام وزارت جهاد اذعان می‌کند که ۱۰۰ درصد نهاده دامی مرغداران تامین شده، اما تولیدکنندگان توزیع نهاده را جوابگوی نیازشان نمی‌دانند که متاسفانه امکان رصد و کنترل صحت و سقم این موضوع وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.