×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
تولید سالانه ۷۰۰ هزار مخزن سی ان جی در کشور / تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی بنزینی به دوگانه سوز

تجارت گردان | تولید سالانه ۷۰۰ هزار مخزن سی ان جی در کشور / تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی بنزینی به دوگانه سوز

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان،، حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش در نشست خبری که با موضوع گازسوز کردن خودروها (CNG) برگزار شد گفت: طرح گازسوز کردن خودرو‌ها در فاز اول تنها مشمول وانت‌ها و تاکسی‌ها می‌شود و در فاز‌های بعدی امکان ثبت نام برای تاکسی‌های اینترنتی هم فراهم می‌شود.

او ادامه داد: خوشبختانه خودروسازان هم از موضوع گازسوز کردن خودروها استقبال کرده‌اند و ۲۵ هزار خودرو به صورت دوگانه‌سوز توسط کارخانه‌ها تحویل داده شده است.

قاسمی ده چشمه تصریح کرد: همچنین در سامانه جدید به زیرساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار هم متصل شده است و صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است، به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش افزود: هدف نهایی این پروژه این است که یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند که امیدواریم با اجرای این طرح ۱۲ میلیون مترمکعب بنزین صرفه‌جویی شود.

قاسمی گفت: خوشبختانه در کشور نیازی به واردات مخازن سی ان جی نداریم و سیاست دولت این است که طرح سی ان جی در سبد سوختی قرار بگیرد. او بیان کرد: در حال حاضر ۵۷۰ میلیون دلار برای اجرای این طرح پیش‎بینی شده است و با بانک تجارت و ملت قرارداد منعقد کرده‌ایم. به گفته قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش طرح جدید گازسوز کردن خودروها شامل خودروهای وکلاتی و قولنامه‌ای نیست.

وی ادامه داد:اجرای طرح دوگاز سوز کردن رایگان خودرو‌ها های عمومی طی ۱۴ ماه انجام خواهد کرد. متقاضیان می توانند در سایت به ادرس https://gcr.niopdc.ir که از اواخر هفته فعال می شود ثبت نام کنند.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه تجارت در مورد صادرات ” سی ان جی ” گفت: صادرات cng  در برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش هست و با تفاهمنامه هایی که در نواحی مرزی در حال انجام است این شرکت در حال حاضر  این فضا را در مناطق آزاد محیا میکند که این کار به سرعت انجام شود ولی درحال حاضر هیچگونه صادراتی به کشور های منطقه نداریم.

خودرو‌های فرسوده مشمول طرح جدید گازسوز کردن خودروها نیست

در ادامه نشست کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها اظهار کرد: در طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی، خودرو‌های وانت بار و تاکسی در اولویت قرار گرفته‌اند و در ادامه تاکسی اینترنتی می‌تواند اقدام به دوگانه سوز کردن خودرو‌های خود کنند.

کرامت ویس کرمی در خصوص طرح تعویض مخازن فرسوده، تصریح کرد: خودرو‌های فرسوده مشمول طرح جدید گازسوز کردن خودروها نمی‌شوند.مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: با اجرای این طرح یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو دوگانه سوز خواهد شد.وی افزود: با اجرای کامل این طرح مصرف سی ان جی در کشور حدود ۱۲ ملیون مترمکعب افرایش می‌یابد و از سوی دیگر نزدیک به ۱۲ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاهش می‌یابد.ویس کرمی عنوان کرد: منابع مالی این طرح از محل ماده ۱۲ تامین خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.