×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید فیلم در دولت سیزدهم روی دور تند؛ صدور ۵۴ پروانه ساخت در کمتر از یکسال

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، از ابتدای شروع به کار شورای پروانه ساخت در دولت جدید، یکی از هجمه‌هایی که علیه تیم سینمایی دولت شکل گرفت، القای این باور بود که تیم جدید، سنگ‌اندازی‌ها و سخت‌گیری‌های بسیاری در مسیر ساخت آثار سینمایی دارد و نباید منتظر خروجی خاصی از این شورا بمانیم.

اما حالا و در یک‌سالگی دولت، آمارها، خلاف این هجمه‌سازی‌ها را نشان می‌دهد. در نه‌ماه‌ونیم فعالیت شورای پروانه ساخت جدید، ۵۴ پروانه ساخت صادر شده است که نشان‌دهنده حدود ۶ مجوز در هر ماه فعالیت این شورا طی مدت اخیر محسوب شده و یک عملکرد خوب به حساب می‌آید.

برخی از منتقدان عملکرد شورای پروانه ساخت، به این موضوع اشاره دارد که فیلمنامه چهره‌های مطرح سینما در حال رد شدن است و این شورا برای تازه‌کارها، سنگ تمام گذاشته است حال آن‌که با نگاهی به این ۵۴ پروانه، نام‌های شهیری را می‌بینیم که این هجمه علیه تیم سینمایی دولت را نیز باطل می‌کند.

به‌عنوان مثال در میان این ۵۴ پروانه ساخت، نام‌هایی چون بهمن فرمان‌آرا، کیانوش عیاری، محمد متوسلانی، فریدون جیرانی، بهروز افخمی، تهمینه میلانی، محمود کلاری، پرویز شهبازی، محسن امیریوسفی، شهریار بحرانی، پیمان معادی، بیژن میرباقری، مصطفی کیایی، منوچهر هادی، امیرحسین ثقفی، سعید ملکان، جواد افشار، ابراهیم ایرج‌زاد، حامد عنقا، علی اوجی و حسین فرحبخش به چشم می‌خورد.

با نگاهی به این اسامی مشخص می‌شود که برخلاف بسیاری از اظهاراتی که منتقدان تیم سینمایی دولت عنوان می‌کردند، پشتوانه خوبی برای اکران عمومی و حتی جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد که البته این میزان، با شروع پائیز که فصل جدی‌تری برای پروژه‌های سینمایی است، افزایش می‌یابد تا شاخص آمار تیم سینمایی دولت در حوزه پروانه ساخت، یک عملکرد معقول و منطقی باشد.  

محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی در اواسط آبان‌ماه ۱۴۰۰، سیدضیا هاشمی، علیرضا معاف، پرویز شیخ‌طادی، سعید مستغاثی، محمدرضا هنرمند، پژمان لشگری‌پور و سیدمحمد حسینی را به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی منصوب کرد و این عملکرد، مربوط به فعالیت این شورا از آن تاریخ تا به امروز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.