×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید قارچ به ۱۹۰ هزار تن می‌رسد؛ قیمت هر کیلو قارچ ۱۷ هزار تومان

تجارت گردان | تولید قارچ به ۱۹۰ هزار تن می‌رسد؛ قیمت هر کیلو قارچ ۱۷ هزار تومان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان،مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار قارچ در شرایط مساعدی به سر می‌برد، اظهار کرد: با افزایش سرانه مصرف، تولیدکنندگان نگران توقف صادرات و بسته بودن مرز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا نیستند.

او شرایط بازار قارچ را مساعد ارزیابی کرد و گفت: با بازگشایی رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی بعد از تعطیلات ماه رمضان، انتظار می‌رود که بازار قارچ به سبب ازدیاد مصرف رونق بگیرد.

رجبی ادامه داد: با توجه به نوسان برخی نهاده‌ها، قیمت تمام شده تولید ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود و همواره امیدواریم افزایش قیمت به گونه‌ای باشد که شرایط تولید و بازار فروش حفظ شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های تولید بیش از ۴۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: افزایش قیمت قارچ همانند سایر کالا‌ها نخواهد بود چرا که با اعلام قیمت منطقی به دنبال آن هستیم تا فشاری به تولیدکننده و مصرف کننده وارد نشود.

او با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو قارچ فله در برخی استان‌ها به ۲۰ هزار تومان می‌رسد، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو قارچ فله با نرخ ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

رجبی قیمت هر بسته قارچ ۲۰۰ گرمی را در بازار ۶ هزار و ۹۵۰ تومان، ۴۰۰ گرمی را ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان و یک کیلویی را نیز ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول تولید سالیانه قارچ را حدود ۱۷۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال با راه اندازی واحد‌های جدید، تولید قارچ تا پایان سال به ۱۹۰ هزار تن خواهد رسید.

او در پایان با بیان اینکه تولید قارچ با گسترش ویروس کرونا ۲۵ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: تولید روزانه قارچ به سبب کاهش تولید کامپوست و بسته بودن مرز‌ها به ۵۰ تن رسیده است که با آغاز فصل گرما طبق روال سال‌های گذشته مصرف ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد که با این وجود امیدواریم خدشه‌ای به تولید وارد نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.