×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
تولید گوشت مرغ در اسفند به ۲۸۰ هزار تن می‌رسد

تجارت گردان | تولید گوشت مرغ در اسفند به ۲۸۰ هزار تن می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران، از تولید ۲۸۰ هزار تن گوشت مرغ در اسفند امسال در کشور خبر داد.
آقای برومند چهارآئین در ارتباط با رسانه ملی گفت: برای تولید این میزان گوشت مرغ، ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری انجام شده است.
وی افزود: نیاز ماهانه کشور به گوشت مرغ ۲۱۰ هزار تن است بر این اساس ۷۰ هزار تن در اسفند امسال مازاد تولید خواهیم داشت.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: در حالی که هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده در درب واحد‌های مرغداری بطور متوسط هشت هزار و ۳۰۰ تا هشت هزار و ۴۰۰ تومان است اما قیمت تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغداران ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان تمام می شود، یعنی مرغداران بطور متوسط هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هرکیلوگرم تولید مرغ زیان می‌کنند.
چهار آئین با بیان اینکه مازاد تولید کمرشکن مثل یک چماق کوبنده بر سر تولید کنندگان وارد و همه را گرفتار کرده است افزود: بر اساس ماده پنج قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، دولت و نهاد‌های عمومی موظف هستند اطلاعات تولید را به روز از طریق فناوری اطلاعات در اختیار تولید کنندگان قرار دهند که متاسفانه به این تکلیف قانونی عمل نمی‌شود و مرغداران بدون دسترسی به این اطلاعات نسبت به جوجه ریزی اقدام می‌کنند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه متولی این امر کدام دستگاه یا سازمان است؟ گفت: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد دولتی بر اساس ماده ۲۲ قانون افزایش بهره وری کشاورزی موظف هستند این اطلاعات را تهیه کنند و به سهولت در اختیار مرغداران قرار دهند که متاسفانه در این زمینه غفلت شده است.
چهار آئین افزود: سه نهاد به وظیفه اساسی خود در این زمینه عمل نکرده اند از جمله اتحادیه مرغداران گوشتی ایران که بابت تولید اطلاعات به ازای هر قطعه جوجه ریزی، هزینه از مرغداران دریافت می‌کند تا این اطلاعات را به روز در اختیار تولید کنندگان قرار دهد ضمن اینکه این نهاد به وظیفه قانونی خود سال‌ها عمل نکرده است و به همین دلیل تولید تنظیم نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.