×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید ۱۱.۵ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، محمدابراهیم حسن نژاد روز یک‌شنبه پنجم شهریورماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح مجتمع شیر و گوشت دامدشت ساوه اظهار کرد: این مجموعه عظیم تولیدی در عرصه سخت تولید به توفیقات بسیاری دست یافته است و توانسته سهم بسزایی در تامین شیر و گوشت و فرآورده‌های آن در کشور داشته باشد.

وی افزود: استان مرکزی علاوه بر مزیت صنعتی در حوزه کشاورزی و دامی نیز دارای مزیت است و حتی این بخش از تولید بر سایر مولفه‌های تولیدی سایه انداخته است.

حسن‌نژاد اظهار کرد: میزان تولید روزانه گوشت در استان مرکزی ۵۰ هزار تن و شیر ۳۸۰ هزار تن است که ظرفیت بزرگی برای تامین نیاز کشور از حیث تامین پروتئین و فرآورده‌های دامی و لبنی است.

وی با اشاره به این که بخش کشاورزی مهمترین بخش اقتصاد کشور است، اظهار کرد: در کشور بالغ بر ۱۱.۵ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزار تن گوشت تولید می‌شود که اگر این میزان تولید انجام نمی‌شد، واردات این حجم از شیر و گوشت هم امکان‌پذیر نبود.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: امنیت غذایی کشور به دست تولیدکنندگان صنعت دام رقم می‌خورد و سرمایه‌گذاران حوزه دامپروری می‌توانند با حرکت منطبق با سیاست‌های توسعه کشاورزی، در تامین امنیت غذایی نقش‌آفرین دارند.

وی افزود: مجتمع شیر و گوشت دامدشت در فارم‌های متنوع در راستای توسعه و تولید انواع دام مولد و شیری با ورود نژادهای دومنظوره و نژادهایی که شیر باکیفیت تولید کند، می‌تواند به یک مجموعه عظیم تولیدی و برتر کشور تبدیل شود.

حسن‌نژاد گفت: فعالیت این مجتمع موجب ایجاد اشتغال و کارآفرینی شده و توانسته با جذب نیروی کار در منطقه غرق‌آباد و نوبران نرخ بیکاری را منفی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.