×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تولید ۲۱۰ میلیون قطعه ماهی تزئینی در سال ۹۸

تجارت گردان | تولید ۲۱۰ میلیون قطعه ماهی تزئینی در سال ۹۸

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در رابطه با فعالیت‌های سازمان شیلات در حوره آبزی پروری در سال ۹۸ اظهار کرد: در حوزه آبزی پروری در سالی که گذشت، بازسازی ذخایر این بخش ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: در پرورش میگو که فصل صید آن به پایان رسیده، طبق تکلیف برنامه ششم توسعه در سال ۹۸، باید ۴۶ هزار تن میگو تولید می شد که ما ۱۰ درصد بیش از برنامه تولید داشته ایم.

خون میرزایی با اشاره به این نکته که در تولید ماهیان گرمابی و سردآبی هنوز فصل برداشت کامل نشده و به خاطر مشکلات اپیدمی ویروس کرونا کاهش صید داشته ایم، تاکید کرد: برآورد ما این است که در ماهیان سردآبی حدود ۱۷۰ هزار تن و در ماهیان گرمابی حداقل ۱۳۰ هزار تن برداشت داشته باشیم.

وی در رابطه با تولید ماهیان زینتی  بیان کرد: امسال، در ماهیان زینتی حدود ۲۱۰ میلیون قطعه تولید داشتیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به خسارت بالای مزارع ماهیان سردآبی به خاطر سیل سال ۹۸، اذعان کرد: با سیل شدید ابتدای سال ۹۸ به مزارع ماهیان سردآبی در استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری آسیب بالایی وارد شد و از آنجایی که این دو استان، استان‌های اول و دوم تولید ماهیان سردآبی کشور محسوب می شوند، تولید پیش بینی شده اتفاق نیفتاد.

خون میرزایی در ادامه با اشاره به این نکته که در حوزه ماهیان سردآبی اقدامات خوبی در زمینه تولید تخم چشم زده باکیفیت ماهی قزل آلا انجام شد، بیان کرد: یک مرکز مدرن تکثیر در استان لرستان راه اندازی شد که قدمی به سوی تامین بیشتر تخم چشم زده در داخل کشور محسوب می‌شود و امیدواریم تولید تخم چشم زده ماهی در سال های آینده افزایش بیشتری پیدا کند تا از واردات بی نیاز شویم.

وی گفت: در زمینه پرورش ماهی در دریا از پیش بینی برنامه ششم توسعه عقب‌تر هستیم اما برآورد تولید ما برای سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار تن است.

خون میرزایی یادآور شد: در تولید خاویار عملکرد ما نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش  و در تولید گوشت ماهیان خاویاری هم رشد عملکرد داشتیم.

وی در رابطه با حوزه صید و صیادی گفت: طبق پیش بینی برنامه باید ۶۳۰ هزارتن صید می‌داشتیم که حدود ۷۰۰ هزار تن صید خواهیم داشت و ۱۰ درصد از برنامه جلوتر خواهیم بود.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در حوزه صید فانوس ماهیان دستآورد خوبی در سال ۹۸ داشتیم که صید هدف ما به رقم بالای ۸۱ درصد رسیده است.

وی در رابطه با صیادی در اقیانوس هند خاطرنشان کرد: صید ما در غرب اقیانوس هند هم افزایش داشته است.

خون میرزایی در رابطه با صادرات آبزیان در سال ۹۸ گفت: موفق به یافتن بازارهای هدف بیشتری در این عرصه شدیم و در کشورهای آسیای شرقی، اوراسیا و اروپا بازارها را گسترش دادیم.

وی افزود: در سال ۹۸، بیش از ۱۲۰ هزار تن صادرات آبزیان داشتیم که ارزش تقریبی آن بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده و تراز تجاری شیلات همچنان مثبت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.