×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تکذیب معافیت مالیاتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

تجارت گردان | تکذیب معافیت مالیاتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این ستاد از هیچ معافیت مالیاتی برخوردار نبوده و همه مالیات‌های خود را وفق قانون پرداخت کرده است.
سید مصطفی سیدهاشمی با بیان اینکه این روز‌ها بحث معافیت مالیاتی در رسانه‌ها و مجلس شورای اسلامی داغ شده است افزود: به همین دلیل برخی رسانه‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور به دنبال این هستند که اثبات کنند ستاد اجرایی معاف از مالیات است و مالیاتی پرداخت نمی‌کند.
وی با اشاره به تأکید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر پرداخت همه مالیات‌های قانونی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از هیچ معافیت مالیاتی برخوردار نبوده و در زمینه مالیات برعملکرد سود و زیان، مالیات بر حقوق و مزایای کارکنان، مالیات بر نقل و انتقال و املاک، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تمامی مالیات‌هایی که در قانون مالیات مستقیم به آن‌ها اشاره شده ، ستاد اجرای فرمان حضرت امام جزو نهاد‌هایی است که هم به موقع و هم دقیق و کامل مالیات خودش را پرداخت کرده است.
سیدهاشمی با تأکید بر اینکه رئیس سازمان امور مالیاتی نیز بار‌ها ستاد اجرایی فرمان امام را جزو مؤدیان خوش حساب کشور معرفی کرده است افزود: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درخصوص معافیت مالیات ها، ستاد می‌توانست آن بخش از هزینه‌هایی که در رابطه با دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز فرهنگی، کمک به درمان بیماران صعب العلاج، کتابخانه‌های عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌دهد، جزء هزینه‌های دستگاه مربوطه خود محاسبه و از شمول مالیات خارج کند، اما ستاد از این قانون تاکنون استفاده نکرده است.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاکنون از معافیت‌های قانونی نیز استفاده نکرده است گفت: تاکنون ستاد هزار و ۷۰۶ مدرسه و ۱۲ بیمارستان هزار و صد تختخوابی، ۲۱۰ مرکز بهداشتی و درمانی در سراسر کشور ساخته و همه هزینه‌های بیماران صعب العلاج را تقبل کرده با این حال مالیات اینگونه فعالیت‌ها نیز تمام و کمال پرداخت شده است. سیدهاشمی با بیان اینکه تاکنون حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است و درادامه نیز بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد افزود: با این حال ستاد اجرایی حضرت امام دیناری از این هزینه‌ها را که می‌توانست طبق قانون مشمول معاف از مالیات باشد جزو هزینه‌های خود محاسبه نکرده و مالیات این هزینه‌ها را نیز پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: جدا از این مسئله، بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه این ستاد، جزء شرکت‌های بورسی کشور محسوب می‌شوند و طبق مجامع این شرکت‌ها و قانون بازار سرمایه، مکلف به محاسبه تمامی مالیات‌های خود و پرداخت آن‌ها هستند.
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان تأکید کرد: این دلایل نشان می‌دهد ستاد اجرایی از بهترین مؤدیان کشور است و در ادامه نیز به این روند ادامه خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.