×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تکرار رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا

بهمن خلیلی مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با اشاره به دست‌یابی به این رکورد اظهار کرد: تلاشگران واحد احیا مستقیم  فولاد سبای فولاد مبارکه در تاریخ ۱۷ خردادماه موفق شدند با تولید ۴هزار و ۸۰۰ تن آهن اسفنجی، رکورد روزانه تازه‌ای ثبت کنند و رکورد قبلی ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزان ۴ هزار و ۷۲۰ تن را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه تولید با نرخ ۲۰۰ تن در ساعت، رکورد ارزشمندی است که از ظرفیت اسمی تعریف‌شده حداقل ۱۰ درصد بالاتر است، افزود: فولادمردان مجتمع فولاد سبا از ابتدای سال جاری با عزمی راسخ برای تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، تولید را با جدیت بیشتری دنبال کردند و در این مسیر طی دفعات مکرر موفق شدند رکوردهای تولید روزانه کلاف گرم و آهن اسفنجی را ارتقا بخشند.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا خاطرنشان کرد: قصد داریم با ثبت رکوردهای تولید روزانه که منجر به ارتقای رکوردهای ماهیانه می‌شوند، جهش تولید در محصولات فولادی کشور، به‌خصوص تولید محصولات فولادی کیفی و گریدهای ویژه را در مجتمع فولاد سبا رقم بزنیم.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین عامل دست‌یابی به این رکوردهای ارزشمند، عزم و اراده جدی کارکنان مجتمع فولاد سباست. همچنین افزایش میزان تولید با استفاده حداکثری از ظرفیت تجهیزات و بهره‌گیری از دانش، تجربه و خبرگی کارکنان واحدهای تولیدی و پشتیبانی در تحقق این رکوردها مؤثر است. ناگفته نماند که حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ارشد فولاد مبارکه نیز در رسیدن به این موفقیت‌ها تأثیر بسزایی داشته که از همه این عزیزان قدردانی می‌کنم.

خلیلی با اشاره به اعمال محدودیت‌های انرژی و تأثیر آن در میزان تولید تصریح کرد: از فروردین‌ماه تا آذرماه هرسال فرصت مناسبی برای ماست تا با تولید آهن اسفنجی بتوانیم محدودیت‌های گاز در فصل زمستان را جبران کنیم. البته هم‌اکنون نیز محدودیت‌های برق از ۱۵ خردادماه به صنایع اعمال شده که این امر بر میزان تولید واحدهای فولادسازی، ریخته‌گری، نورد گرم و دیگر واحدها تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.