×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تکمیل تعمیرات نیروگاهی یک سد پس از ۸ سال

به گزارش خبرنگار مهر، واحد تولید برق شماره ۳ سد شهید عباسپور که به دلیل تعمیرات، از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از تکمیل تعمیرات با شبکه برق کشور سنکرون شد.

این واحد نیروگاهی یکی از ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی تولید برق مستقر در سد شهید عباسپور است که مجموعا توان ۲ هزار مگاواتی را برای تامین انرژی شبکه برق مهیا می‌کند.

این واحد نیروگاه نیروگاه شهید عباسپور بیش از ۸ سال بود که از مدار خارج شده و در راستای برنامه وزارت نیرو به منظور استفاده ۱۰۰ درصدی از توان تولید برق کشور در اوج بار سال ۱۴۰۱ به مدار فعالیت بازگشت.

سد شهید عباسپور یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون احداث شده و در ۵۰ کیلومتری شرق مسجد سلیمان در شهرستان اندیکا واقع است. این سد از اولین سدهای ساخته شده در خاورمیانه است که ساخت بدنهٔ آن در سال ۱۳۴۴ آغاز و تا سال ۱۳۵۴ ادامه داشت.

لازم به ذکر است پیش از این وزارت نیرو از ایجاد آمادگی کامل برای عبور از پیک تابستان خبر داده بود. همایون حائری، معاون انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۰۰ برنامه افزایش تولید در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این ۱۰۰ برنامه شامل ۳۸ برنامه مربوط به تولید برق و واحدهای نیروگاهی، ۳۱ برنامه مدیریت مصرف و تقاضای موثر، ۱۶ برنامه برای آمادگی مطلوب شبکه برق و ۱۵ برنامه نیز برای مدیریت هماهنگی با استان‌ها است.

به مدار آمدن واحد مذکور را می‌توان از جمله برنامه های وزارت نیرو برای احیای ظرفیت های مغفول صنعت برق نام برد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.