×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تکمیل و بهره‌برداری از طرح توسعه صنایع لاستیک یزد تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، اسکندر ستوده گام بعدی این شرکت پس از افتتاح خط تولیدی را اصلاح و بهینه‌سازی محصولات با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا عنوان کرد که در نتیجه آن ظرفیت تولید این شرکت به ۳۸ هزار تن محصول در سال رسید.

ستوده همچنین از شروع طرح توسعه این شرکت برای افزایش تولید خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که آثار مالی خود را بر صورت‌های مالی شرکت در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

او، ترکیب سهامداران عمده پیزد را مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با بیش از ۶۱ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۶ درصد و آستان قدس رضوی با بیش از ۲ درصد از سهام این شرکت معرفی کرد.

ستوده در ادامه افزود: در حال حاضر بالای ۹۲۰۰ حلقه تایر رادیال وانت و سواری به جز تایرهای دوچرخه و… به بازار کشور عرضه می‌کنیم و همچنین تولید رادیال‌های سیمی تحت لیسانس و امتیاز وردشتاین هلند از جمله دستاوردهای این شرکت است.

مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد در بخش دیگری از این نشست در مورد وضعیت عملیاتی این شرکت، گفت: درآمدهای عملیاتی شرکت در سال ۹۷ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده سال ۹۸ به بیش از ۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

یزد تایر صادرکننده ممتاز کشور

ستوده در مورد محصولات جدید یزد تایر با اشاره به اینکه تایرهای ون رادیال جدیدترین محصول این شرکت است، توضیح داد: در سال ۱۳۹۲ تایرهای رادیال سیمی جدیدی به بازار عرضه شدند که قابلیت تحمل سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت را دارند؛ این تایرها که پیش از این در کشور تولید نمی‌شدند و از کشورهای دیگر وارد می‌شدند، در خودروهای ساخت داخل مانند مگان و مزدا استفاده می‌شوند.

مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد در ادامه اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از تولیدات تایر یزد به خودروسازان تعلق می‌گیرد و مابقی آن نیز در اختیار ۲۰۰ نماینده آن در سراسر کشور قرار می‌گیرد که به بازار مصرفی هدایت می‌شود.

به گفته او پیش از ممنوعیت صادرات کالا، تولیدات این شرکت به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شد و کارنامه درخشان صادرات تایر یزد باعث شده بود در سال ۱۳۹۶ به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شود.

ترکیب سهامداری پیزد، راز موفقیت آن است

در ادامه این نشست خبری، جلال امانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رازی، با بیان اینکه ترکیب سهامداری شرکت پیزد یکی از عوامل موفقیت آن است، گفت: مجتمع آرتاویل تایر به عنوان سهامدار عمده تایر یزد، قطب بزرگ تولید تایر در کشور است که حضورش در ترکیب سهامداری این شرکت وزنه سنگینی برای آن محسوب می‌شود و شرکت تاپیکو نیز برای اهالی بازار شناخته شده است؛ این دو به عنوان سهامداران عمده کمک کردند تا شرکت صنایع لاستیک یزد از یک شرکت کوچک با تولید ۱۶ هزار تن به ظرفیت بالغ بر ۳۸ هزار تن برسد.

امانی با تشریح قابلیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع صنایع لاستیک یزد، گفت: این مجموعه با بیش از ۲۶۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور و توزیع مویرگی محصولات تولیدی، در اختیار داشتن بازار مناسب داخلی و خارجی و اخذ تکنولوژی از شرکت آی‌آر‌سی ژاپن برای محصولات دوچرخه‌ای و موتوری، نام خود را به عنوان دومین شرکت تولیدکننده تایر در سراسر کشور به ثبت رسانده است.

گفتنی است شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد پس از احراز کلیه شرایط در فهرست نمادهای فرابورس ایران درج و آماده عرضه اولیه شد.

زمان عرضه آن چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه و دامنه قیمت نیز ۴۰ هزار و ۱۰۰ تا ۴۰ هزار و ۳۵۰ ریال در نظر گرفته شده، حداکثر تعداد برای هر کد معاملاتی ۵۰ سهم و حداکثر نقدینگی مورد نیاز نیز دو میلیون و ۲۰ هزار ریال است.

نشست خبری ویژه این شرکت امروز در آستانه عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت مجتمع صنایع تایر یزد به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های فرابورس ایران برگزار شد تا ضمن بررسی وضعیت این شرکت، خبرنگاران بتوانند پرسش‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مطرح کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.