×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ثبت تردد غیرمجاز به شهرهای قرمز و نارنجی با دوربین و واحدهای گشتی

سرهنگ احمد شیرانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و خروج خودروها با پلاک بومی از این شهرها نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: ثبت تخلفات ترددهای غیرمجاز در این طرح توسط دوربین های مکانیزه ثبت تخلف در شهرها و جاده ها و تیم های گشتی پلیس صورت می گیرد.

شیرانی افزود: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های تردد شبانه خودروها در تمام شهرهای گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کماکان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای قرمز ممنوع و متخلفانیک میلیون تومان و ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ میلیون تومان جریمه می شوند.

به گفته شیرانی، همه شهرها مشمول محدودیت تردد شبانه ازساعت ۲۲ تا سه بامداد شده و ۲۰۰ هزار جریمه خواهند شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ترافیک در تمام جاده های کشور روان است.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(دوشنبه) آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها را اعلام کرد و بر این اساس، ۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از روز گذشته از میان مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

همچنین ۵۴ شهرستان از جمله ۶ مرکز استان شامل اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد از امروز در وضعیت نارنجی کرونا قرار می‌گیرند.

پس از تعطیلات و سفرهای نوروزی، موج چهارم کرونا در کشور به سرعت در حال پیش رفت است و بر اساس توصیه‌های مکرر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در دورهمی‌ها، تنها مسیر پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، غذا خوردن در رستوران‌ها و مکان‌های سرپوشیده، حضور در محل‌های پرجمعیت و سرپوشیده از جمله موارد پرخطر و عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.