×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ثبت خرید و فروش طلا در سامانه ای جدید

تجارت گردان | ثبت خرید و فروش طلا در سامانه ای جدید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صداو سیما، محمد کشتی آرای در نشست خبری اتحادیه طلا و جواهر افزود: این سامانه قرار است تا پایان سال ۹۹ اجرایی شود و تمام نقل و انتقال‌های پولی و خرید هر گونه طلا و سکه باید در آن ثبت شود.
وی گفت: مشخصات خریدار و فروشنده با درج کد ملی در این سامانه ثبت می‌شود و به همین خاطر نظارت جدی تری بر خرید و فروش‌ها صورت می‌گیرد.

رکود شدید بازار طلا و جواهر از اسفند ماه
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در چهار ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا، متاسفانه کسب و کار در بازار طلا و جواهر متوقف شد و در دوره‌ای هم کاملا تعطیل بود.
آقای ابراهیم محمدولی در نشست خبری اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه تعطیلی‌های ماه‌های گذشته باعث شد تا اکثر کارگاه‌های تولیدی به تعطیلی کشیده شود افزود: تعطیلی‌ها و مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورد علت بخشی از افزایش قیمت طلا و سکه است که امروز شاهد آن هستیم.
وی گفت: از بانک ها، سازمان امور مالیاتی و دولت می‌خواهیم تا به کمک صنف طلا و جواهر بیایند تا بتوانیم از این بحران به وجود آمده عبور کنیم.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: متاسفانه بحث ارزش افزوده، همچنان صنعت طلا و جواهر را تحت تاثیر قرار داده و کاسبی‌ها را به شدت کاهش داده است.

محمدولی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های مجلس و تایید شورای نگهبان، موضوع ارزش افزوده لغو شود تا کاسبی در صنف طلا و جواهر رونق بیشتری بگیرد.
در ادامه این جلسه، آقای محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع است و با تمهیداتی که اندیشیده شده، قرار است به زودی با به وجود آوردن یک سامانه، بازار طلا تحت کنترل قرار بگیرد.
وی افزود: ایجاد این سامانه باعث جلوگیری از خیلی از پولشویی‌ها می‌شود و برای خریدار و فروشنده امنیت فکری خوبی ایجاد می‌کند.
آقای کشتی آرای اضافه کرد: قرار بر این است تا دو نفر از اتحادیه طلا و جواهر که مسلط به مبحث فناوری اطلاعات (آی تی) و کامپیوتر هستند فضای مجازی را رصد کنند و متخلفان خرید و فروش در فضای مجازی را به دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه معرفی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.