×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ثبت رکورد تازه تولید و فروش در پلیمر آریاساسول

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده عصر شنبه (۱۰ دی ماه) در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی که به میزبانی این شرکت در هتل سیمرغ تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی در چرخه اقتصاد کشور گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت پیچ‌وخم‌های بسیاری وجود دارد و ما سالیان سال در حال کسب تجربه در راه قله‌های موفقیت هستیم.

وی از پیشرفت‌های بی‌بدیل بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی کشور یاد کرد و گفت: امروز شاهد پیشرفت در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی از جمله طرح‌های توسعه‌ای و تولید درخشان صنعت هستیم و به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم ادعا کنیم رتبه نخست حوزه صادرات غیرنفتی و ارزآوری را برای کشور در اختیار داریم که چنین دستاوردی مایه مباهات برای همه فعالان و دست‌اندرکاران صنعت است که دست در دست در کنار هم این خدمت را برای مردم و کشور به ارمغان آوردند.

مقاومت راهگشای موفقیت در صنعت پتروشیمی 

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه ایران اسلامی همواره با مقاومت عجین شده است، تصریح کرد: این مقاومت در سال‌های تحریم با صنعت پتروشیمی آمیخته شد و امروز طعم شیرین موفقیت حاصل از این مقاومت را همه کشور احساس می‌کند.

حیدرزاده این پیروزی حاصل از مقاومت را انتهای مسیر ندانست و افزود: همچون گذشته باید در مسیر پیشرفت گام برداریم و با مقاومت در مقابل محدودیت‌ها، پیشرفت در مسیر توسعه را تداوم بخشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با کار تیمی و روحیه جهادی شاهد ادامه افتخارآفرینی برای کشور باشیم و هر ساله در روز صنعت پتروشیمی این افتخارات را جشن بگیریم.

آریاساسول پیشگام در کارهای اجرایی و فعالیت تیمی

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول ضمن اشاره به افتخار میزبانی بزرگان صنعت پتروشیمی در روز گرامیداشت این صنعت گفت: این شرکت اهداف اجرایی ترسیم کرده است و همچنان که سال‌های سال در حوزه کارهای اجرایی و تیمی پیشرو بوده، تلاش دارد برندی برای صنعت پتروشیمی کشور باشد.

حیدرزاده از تحول در بخش‌های مختلف شرکت پلیمر آریاساسول در سال‌های اخیر به‌ویژه در تولید گریدهای جدید، ایجاد بهره‌وری در تولید، حوزه منابع انسانی و ایجاد مرکز دانش‌بنیان و نوآوری یاد کرد و افزود: این شرکت امسال به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان مبتنی بر محصول از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

وی پیشگام بودن در سه مقوله را در عرصه کنونی مورد تأکید قرار داد و تشریح کرد: قدرت رهبری بازار، قدرت رهبری هزینه و قدرت رهبری فناوری در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه نباید از عرصه فناوری غفلت کرد، گفت: در مجموعه آریاساسول با هم‌افزایی شکل گرفته در تلاشیم قدرت فناوری را تجاری‌سازی کنیم تا بالاترین نفع و بهره عاید صنعت و کشور شود و با ریل‌گذاری و زمینه‌سازی برای بهره بیشتر آیندگان گام برداریم، همچنان که گذشتگان این بستر را برای ما فرآهم کردند.

ثبت رکورد بی‌نظیر تولید

حیدرزاده به رکورد بی‌نظیر تولید در شرکت پلیمر آریاساسول در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: این شرکت موفق شد تا بیشترین تولید و فروش 9 ماه ادوار خود را از آغاز تاکنون با عدد یک میلیون و ۴۷۶ هزار تن در تولید و  872 هزار تن در حوزه بازاریابی و فروش به دست آورد.

وی با تأکید بر توسعه بازارهای بین‌المللی باهدف افزایش ارزآوری برای کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام‌فروشی تصریح کرد: آریاساسول به تازگی حدود ۲۰ درصد از محصولات خود را به صورت مستقیم به بازارهای هدف صادر می‌کند.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به تولید گرید جدید «LEC 1969» با کاربری اکستروژن کوتینگ در این شرکت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با تولید این محصول جدید، ایران در کنار دو کشور دیگر تولیدکننده این نوع خاص گرید قرار دارد و سالیانه از خروج ۲۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

حیدرزاده ادامه داد: آریاساسول در سال ۱۴۰۱ از محصول خاص «DataRain» در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رونمایی کرد که از آن به‌عنوان حلقه گمشده اتصال شبکه‌های صنعتی به فناوری اطلاعات یاد می‌کنند.

افزایش درآمدزایی در آریا

وی در تشریح طرح‌های توسعه‌ای شرکت پلیمر آریاساسول اظهار کرد: طرح پلی‌اتیلن سنگین و متوسط این شرکت با پیشرفتی شگرف نسبت به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آن، سالانه ۱۰۰ میلیون دلار درآمدزایی حاصل شود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه طرح کوره دهم واحد الفین نیز با جدیت در این مجموعه دنبال می‌شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود با روند پیشرفت فعلی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

حیدرزاده، طرح جداسازی C3+ به ظرفیت سالانه ۱۶۵ هزار تن را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این شرکت برشمرد و گفت: پس از بهره‌برداری از این طرح، سالانه ۱۰ میلیون دلار درآمدزایی برای سهامداران شرکت و کشور حاصل می‌شود.

گفتنی است، در پایان این آیین، تندیس و گواهینامه جهانی یونسکو در حوزه مسئولیت‌اجتماعی محیط زیستی به شرکت پلیمر آریاساسول برای جلوگیری از انقراض آهوی جبیر اهدا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.