×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ثبت نقل و انتقال چک های صیادی در سامانه های بانک ملی ایران، در کوتاه ترین زمان

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ثبت الکترونیکی نقل و انتقال چک های صیادی از اسفندماه سال گذشته در اپلیکیشن ایوا و شعب دیجیتال بانک مالی ایران (بام و نشان بانک) در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

همچنین برای آن دسته از مشتریانی که امکان استفاده از سامانه بام و یا اپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه را ندارند، امکان ثبت چک های یاد شده در سایت بانک وجود دارد.

سامانه پیگیری مبادلات چک بانک ملی ایران به نشانی https://sayad.bmi.ir در دسترس قرار گرفته است و مشتریان می توانند چک های صیادی را ثبت کرده و یا چک های ثبت شده را پیگیری کنند.

چک‌ها بدون ثبت در سامانه صیاد قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارند و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در سامانه یاد شده، امتناع خواهند کرد.

بر اساس قانون جدید چک، صادرکننده چک مکلف است اطلاعات آن شامل تاریخ، مبلغ و هویت ذی‌نفع را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

ذی‌نفع چک نیز در زمان تحویل چک جدید، موظف است به سامانه صیاد مراجعه کرده و با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک در اختیار، مراتب تائید دریافت چک را اعلام کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.