×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ثبت ۳۱ پس لرزه در پی زلزله ۵.۷ استان فارس در ۲۰ خرداد۹۹/ فعالیت تاقدیس های منطقه لرزه خیز فارس، مسبب زلزله و پس لرزه های استان

تجارت گردان | ثبت ۳۱ پس لرزه در پی زلزله ۵.۷ استان فارس در ۲۰ خرداد۹۹/ فعالیت تاقدیس های منطقه لرزه خیز فارس، مسبب زلزله و پس لرزه های استان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۳ خرداد ساعت ۸:۰۴ پس لرزه ای به بزرگی ۳.۸ در محمله فارس و همچنین پس لرزه ای به بزرگی ۳.۹ در ساعت ۸:۳۴ در حوالی خنج استان فارس به وقوع پیوست.

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام این مطلب که دو زلزله رخ داده، پس لرزه های زلزله ۵.۷ روز ۲۰ خرداد استان فارس هستند، گفت: در محدوده دیلم و محمله در استان فارس، چندین زلزله با بزرگی ۴ و نزدیک به ۴ در روزهای گذشته رخ داد که پس لرزه های زلزله ۵.۷ روز ۲۰ خرداد استان به شمار می روند.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد:  نزدیک ترین گسل به پس لرزه ها و زلزله ۵.۷ روز ۲۰ خرداد استان فارس، گسل زال است. اما در عین حال، یکسری طاقدیس هایی در منطقه وجود دارد که محورهای اصلی آنها دارای گسل اصلی تکنونیزه است و فعالیت آنها سبب این زمین لرزه شده است.

بیت اللهی تصریح کرد: تعداد پس لرزه های فارس، ۳۱ پس لرزه است که عمدتا پس لرزه های بزرگی محسوب می شوند و نشان می دهد که در منطقه تنش بیشتری ذخیره شده بود و با وقوع پس لرزه ها در حال تخلیه شدن است.

وی توضیح داد: بررسی های میدانی و گزارش های همکاران استانی حاکی است که در آن مناطق لرزه خیز، ساخت و سازهای روستایی مقاوم بوده و خسارات اندک است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.