×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | جای نشان‌های خارجی لوازم خانگی پر می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید داخلی لوازم خانگی اولویت است و در برخی اقلام مثل یخچال و فریزر با رشد قابل توجهی مواجه شده است و در خصوص تلویزیون نیز خروج نشان‌های بزرگی، چون سامسونگ و ال جی از بازار ایران مشکلاتی را به وجود آورده که طی ماه‌های پیش رو این مشکلات نیز با تولید داخلی برطرف شده و جای آن‌ها را تولیدکنندگان داخلی پر می‌کنند. وی افزود: در حال حاضر تلویزیون تولید داخل مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند و در دو ماه پیش رو تلویزیون داخلی سازی شده با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌شود، همچنین در یخچال و فریزر و دیگر لوازم خانگی نیز منوال همینطور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: نشان‌های ال جی و سامسونگ ناجوانمردانه و خلاف قراردادهایشان با تهدید کشوری دیگر ایران را ترک کردند، ولی باتلاش تولیدکنندگان داخلی در ماه‌های پیش رو قطعا نقصان آن‌ها احساس نخواهد شد.
رحمانی تاکید کرد: هر تولیدکننده‌ای که به تعداد و کیفیت موردنیاز کشور می‌تواند تولید داشته باشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقابل واردات محصول مشابه این تولیدکننده مانند سدی عمل خواهد کرد و از تولیدکننده داخلی حمایت همه جانبه به عمل می‌آید.
وی افزود: حتی اگر محصولات تولیدکنندگان داخلی به مقدار نیاز کشور نباشد حمایت‌های لازم را برای افزایش این تولید و جلوگیری از واردات محصولات مشابه صورت می‌گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر ممکن است شرایط چندان مناسبی برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در کشور فراهم نباشد تاکید کرد: خود استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باید در کارشان ممارست کنند و با پافشاری از تولیدات خود دفاع کند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از این تولیدات استقبال می‌کند و تنها راه نجات تولید صنعت ورود همین استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به بازار است.
رحمانی با اشاره به درج نشان‌های تجاری خارجی به روی تولیدات پوشاک داخلی اظهار داشت: در حال حاضر از مهمترین دغدغه‌های صنعت و تجارت نشان سازی است و باید در این حوزه فرهنگ سازی لازم انجام شود، هرچند مردم باور کرده اند که بسیاری از کالا‌های ایرانی باکیفیت است، ولی این کافی نیست و باید با فرهنگ سازی این باور فراگیر شود.
وی افزود: بسیاری از کالا‌های ایرانی باکیفیت اند و به اروپا صادرات می‌شود و من همواره از تولیدکنندگان خواسته ام که اجناس باکیفیت صادر کنند و نام ایران را در ان سوی آب‌ها خراب نکنند. رحمانی در پاسخ به اظهارات رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مبنی بر فراوانی لوازم خارجی با نشان جعلی در بازار گفت: کسی که ادعا می‌کند باید مدارک مربوط به ادعای خود را هم ارایه دهد خود کسی که وجود لوازم خانگی قاچاق و جعلی را در بازار مطرح می‌کند مسئول اتحادیه است و اگر خطایی در این بازار دیده می‌شود بیش از هر کسی خود او باید پیگیری کند و این یک فرار روبه جلو است که موضوعی که رسیدگی به آن در حیطه اختیارات اتحادیه است به گونه‌ای مطرح شود که گویی باید دیگران به آن رسیدگی کنند و خود اتحادیه هیچ مسئولیتی در آن ندارد.
وی افزود: اگر در حوزه هر کالایی مشکلی وجود دارد باید به مسئول مربوطه اطلاع داده شود و نه کسان دیگر و در این خصوص سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آمادگی دریافت هر گونه شکایت و رسیدگی به مشکلات مردم در خصوص اجناس مختلف را دارد و اگر بدانیم کار خلافی انجام می‌شود قطعا برخورد‌های لازم انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.