جای نشان‌های خارجی لوازم خانگی پر می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید داخلی لوازم خانگی اولویت است و در برخی اقلام مثل یخچال و فریزر با رشد قابل توجهی مواجه شده است و در خصوص تلویزیون نیز خروج نشان‌های بزرگی، چون سامسونگ و ال جی از بازار ایران مشکلاتی را به وجود آورده که طی ماه‌های پیش رو این مشکلات نیز با تولید داخلی برطرف شده و جای آن‌ها را تولیدکنندگان داخلی پر می‌کنند. وی افزود: در حال حاضر تلویزیون تولید داخل مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند و در دو ماه پیش رو تلویزیون داخلی سازی شده با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌شود، همچنین در یخچال و فریزر و دیگر لوازم خانگی نیز منوال همینطور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: نشان‌های ال جی و سامسونگ ناجوانمردانه و خلاف قراردادهایشان با تهدید کشوری دیگر ایران را ترک کردند، ولی باتلاش تولیدکنندگان داخلی در ماه‌های پیش رو قطعا نقصان آن‌ها احساس نخواهد شد.
رحمانی تاکید کرد: هر تولیدکننده‌ای که به تعداد و کیفیت موردنیاز کشور می‌تواند تولید داشته باشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقابل واردات محصول مشابه این تولیدکننده مانند سدی عمل خواهد کرد و از تولیدکننده داخلی حمایت همه جانبه به عمل می‌آید.
وی افزود: حتی اگر محصولات تولیدکنندگان داخلی به مقدار نیاز کشور نباشد حمایت‌های لازم را برای افزایش این تولید و جلوگیری از واردات محصولات مشابه صورت می‌گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر ممکن است شرایط چندان مناسبی برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در کشور فراهم نباشد تاکید کرد: خود استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باید در کارشان ممارست کنند و با پافشاری از تولیدات خود دفاع کند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از این تولیدات استقبال می‌کند و تنها راه نجات تولید صنعت ورود همین استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به بازار است.
رحمانی با اشاره به درج نشان‌های تجاری خارجی به روی تولیدات پوشاک داخلی اظهار داشت: در حال حاضر از مهمترین دغدغه‌های صنعت و تجارت نشان سازی است و باید در این حوزه فرهنگ سازی لازم انجام شود، هرچند مردم باور کرده اند که بسیاری از کالا‌های ایرانی باکیفیت است، ولی این کافی نیست و باید با فرهنگ سازی این باور فراگیر شود.
وی افزود: بسیاری از کالا‌های ایرانی باکیفیت اند و به اروپا صادرات می‌شود و من همواره از تولیدکنندگان خواسته ام که اجناس باکیفیت صادر کنند و نام ایران را در ان سوی آب‌ها خراب نکنند. رحمانی در پاسخ به اظهارات رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مبنی بر فراوانی لوازم خارجی با نشان جعلی در بازار گفت: کسی که ادعا می‌کند باید مدارک مربوط به ادعای خود را هم ارایه دهد خود کسی که وجود لوازم خانگی قاچاق و جعلی را در بازار مطرح می‌کند مسئول اتحادیه است و اگر خطایی در این بازار دیده می‌شود بیش از هر کسی خود او باید پیگیری کند و این یک فرار روبه جلو است که موضوعی که رسیدگی به آن در حیطه اختیارات اتحادیه است به گونه‌ای مطرح شود که گویی باید دیگران به آن رسیدگی کنند و خود اتحادیه هیچ مسئولیتی در آن ندارد.
وی افزود: اگر در حوزه هر کالایی مشکلی وجود دارد باید به مسئول مربوطه اطلاع داده شود و نه کسان دیگر و در این خصوص سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آمادگی دریافت هر گونه شکایت و رسیدگی به مشکلات مردم در خصوص اجناس مختلف را دارد و اگر بدانیم کار خلافی انجام می‌شود قطعا برخورد‌های لازم انجام خواهد شد.

فتحنایی

Recent Posts

مانور آتش‌نشانان منطقه ویژه اقتصادی لامرد در مدارس

آتش‌نشانان منطقه ویژه اقتصادی لامرد، همزمان با روز ملی آتش نشانی و ایمنی با حضور…

4 ساعت ago

انعقاد بیش از ۱۱۲ هزار میلیارد ریال قرارداد نهضت ملی مسکن در استان قم

محسن بابایی، مدیر شعب بانک مسکن استان قم از انعقاد قرارداد ساخت ۲۱ هزار و…

4 ساعت ago

شرکت ملی مس با راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی به دنبال بومی‌سازی تجهیزات معدنی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از طرح تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی با هدف بومی‌سازی…

4 ساعت ago

سازمان بهزیستی در راستای موفقیت خود نیازمند نگاه تحول گرایانه به بدنه این سازمان است

قانون حمایت از بیماران اوتیسم نیازمند ترمیم و اخذ تمهیداتی اساسی است به گزارش اخبار…

4 ساعت ago

کسب بازدهی بیش از سه برابر شاخص کل بورس توسط صندوق آتیمس تمدن

صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس با نماد معاملاتی آتیمس، موفق به کسب بازده ۸٫۶…

4 ساعت ago

طرح طلایی هیمکو؛ احداث بزرگترین اسکله بارگیری مواد فله معدنی

فولاد ایران در جهان شناخته شده است و جزو ۱۰ تولیدکننده برتر در این صنعت…

4 ساعت ago