×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جبران خسارت منازل ایثارگران سیل‌زده تا سقف ۳۵ میلیون تومان

تجارت گردان | جبران خسارت منازل ایثارگران سیل‌زده تا سقف ۳۵ میلیون تومان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از «ایثار»، سید منصور میرمرادی با بیان اینکه ستاد بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران با تدبیر ریاست برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل اخیر در ستاد مرکزی این بنیاد تشکیل شده است، افزود: یکی از فعالیت‌های این ستاد اعزام تیم‌های مختلف جهت بررسی وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل بود. بنده نیز به‌عنوان رییس ستاد بحران با جمعی از اعضای این ستاد در استان سیستان و بلوچستان حضور یافتیم تا از نزدیک به بررسی شرایط بپردازیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه ایثارگران در سیل اخیر دچار صدمات جانی نشده‌اند، افزود: جامعه ایثارگری به دلیل شرایط خاص خود دارای مشکلاتی هستند که یکی از مهم‌ترین این مشکلات در حوزه مسائل درمانی است. به همین دلیل در کنار خدماتی که دولت به‌صورت عمومی برای تمام سیل‌زدگان در نظر گرفته است، بنیاد نیز خدماتی را برای ایثارگران سیل‌زده تعریف کرده است. از جمله این خدمات قرار گرفتن تمام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه عمر و حوادث است.
رییس ستاد بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایثارگرانی که منازل آن‌ها به‌ صورت ۱۰۰ درصد دچار آسیب شده است، افزود: در چنین مواردی یک فقره وام مسکن ایثارگری به‌صورت مجدد در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد. همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه برای تمام ایثارگران آسیب‌دیده از سوی صندوق قرض‌الحسنه شاهد در نظر گرفته شده که با مراجعه به بنیاد شهرستان‌ها می‌توانند از این امکان استفاده کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی برای ایثارگران گفت: درصورتی‌که تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز ایثارگران و جانبازان در سیل اخیر دچار آسیب شده باشد، تجهیزات جایگزین در کمترین زمان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین تیم‌های مشاوره و مددکاری برای ارائه مشاوره به ایثارگران به مناطق آسیب‌دیده اعزام خواهند شد.
میرمرادی با اشاره به آسیب‌های وارده به اماکن شغلی ایثارگران در سیل گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشاغل در استان سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی و دامداری هستند، سازمان اقتصادی کوثر این آمادگی را دارد که نسبت به جبران بخش‌هایی از خسارات وارده به ایثارگران در این حوزه‌ها نیز اقدام کند.
وی در پایان گفت: با تدابیر صورت گرفته مطالبات ایثارگران سیستان و بلوچستان در حوزه درمان تا ۱۵ دی‌ماه پرداخت شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.