×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جذب بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال در پویش بازار سرمایه علیه کرونا رقم خورد

تجارت گردان | جذب بیش از 152 میلیارد ریال در پویش بازار سرمایه علیه کرونا رقم خورد

۲۷ هزار و ۳۹۱ مشارکت‌کننده طی هفت روز معاملاتی دست به دست یکدیگر سپردند تا با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در پویش مردمی بازار سرمایه علیه کرونا، در مجموع مبلغ ۱۵۲ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال جمع‌آوری شود و با بافتن زنجیره اتحاد راه را برای شکست این ویروس فراگیر هموار کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در واپسین روزهای اسفندماه سال ۹۸، در حالی که ویروس کرونا خود را به چهارگوشه جهان رسانده بود و هر لحظه بر شمار قربانیان خود می‌افزود، پویش مردمی بازار سرمایه برای مقابله با این ویروس کارش را آغاز کرد تا از مزایای تامین مالی جمعی در جهت تامین منابع مورد نیاز برای پیشگیری، درمان و تحقیق درمورد ویروس کرونا استفاده شود و یک بار دیگر با اتحاد و همبستگی در بازار سرمایه، جان عزیز آدمی مقدم شمرده شود.

از مجموع مشارکت‌کنندگان در نماد کرونا۱، که تمامی آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا خواهد شد، و در نماد کرونا۲، که سود و منافع حاصل از آن در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و اصل مبلغ در ۳۱ فروردین و پس از پایان مهلت جمع‌آوری وجوه به سرمایه‌گذاران بازگشت داده می‌شود، ۲۷ هزار و ۲۹۸ نفر افراد حقیقی هستند.

اگرچه تا این لحظه جان هزاران نفر بر اثر ابتلا به این ویروس گرفته شده است، میلیون‌ها تن در قرنطینه به سر می‌برند و هنوز سرنخی از کشف واکسن آن کشف نشده است، اما اتحاد و همبستگی مردمی که در این پویش شکل گرفته می‌تواند چشم‌اندازی روشن از شکست کرونا را ترسیم کند.

طی سه روز معاملاتی هفته دوم فروردین‌ماه، یعنی روزهای نهم، دهم و یازدهم فروردین، با مشارکت چهار هزار و ۲۶۷ نفری مبلغ ۱۸ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال در دو نماد کرونا۱ و کرونا۲ جمع‌آوری شد. به تفکیک، در نماد کرونا۱ با مشارکت دو هزار و ۹۴۱ نفری مبلغ پنج میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال جمع‌آوری شد و دو هزار و ۱۸۳ نفر نیز با خرید اوراق نیکوکاری کرونا۲ توانستند مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جمع‌آوری کنند.

همچنین از ابتدای این کمپین مردمی در ۲۷ اسفندماه، با مشارکت ۲۰ هزار ۱۷۹ نفری مبلغ ۴۷ میلیارد و ۷۷۴ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال در نماد کرونا۱ جمع‌آوری شد که تمامی آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. ۱۵ هزار ۹۵۱ شخص نیز با مشارکت در خرید اوراق کرونا۲ توانستند در جمع‌آوری مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نقش داشته باشند.

پویش مردمی «مشارکت در کرونا را میلیونی کنیم» از ۲۷ اسفندماه و همزمان با آغاز دوره اوج انتشار ویروس کرونا در جهان، در فرابورس کارش را آغاز کرد تا یکی از نخستین کمپین‌ها در بازار سرمایه جهان باشد که برای جذب منابع مالی برای تشخیص، پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا نقش ایفا کردند.

این کمپین که از ابتدای حیاتش با استقبال اهالی بازار سرمایه روبه‌رو شد، قرار است تا پایان فروردین‌ماه ادامه داشته باشد. به منظور تسهیل امکان حضور حداکثری اهالی بازار سرمایه، حداقل تعداد سهام در این نمادها یک ورقه گواهی نیکوکاری به ارزش اسمی ۱۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است و سقفی برای حداکثر میزان مشارکت در خرید این اوراق مشخص نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.