×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | جذب توریست کشور را از فروش نفت بی نیاز خواهد کرد

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به لزوم توسعه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت‌های فراوان کشور گفت: ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری است. آثار باستانی، آثار تاریخی، مردم شناسی، تمدن و موقعیت جغرافیایی ایران جاذبه‌های گردشگری بوده و دارای تمام فصول است به طوری‌که در یک زمان در خوزستان گرمای تابستان احساس می‌شود و همان زمان در اردبیل سرمای زمستان وجود دارد، در مازندران بهار و در استان مرکزی پاییز است و این جاذبه بسیار زیبا است.

ایران دارای فراوانی سنت‌ها و جاذبه‌های گردشگری است

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، افزود: فراوانی سنت‌ها در مناطق مختلف باعث جاذبه‌های گردشگری است همچنین در رشته‌های ورزشی، تنوع رشته‌های ورزشی بومی وجود دارد که از طریق آن می‌توان در جاذبه گردشگری موفق‌تر بود. علت اینکه نتوانستیم با تمام امکانات و پتانسیل‌های موجود در جذب گردشگر موفق باشیم، این است که از لحاظ بافت فرهنگی حاکم بر جامعه و با نگاه‌های مختلفی که وجود دارد نتوانستیم جذب گردشگر داشته باشیم.

زیرساخت‌های جذب گردشگر در داخل کشور فراهم نیست

وی ادامه داد: زیرساخت‌های جذب گردشگر در داخل کشور فراهم نیست. در حال حاضر با دغدغه‌هایی که می‌تواند قطب  گردشگری باشد، هتل‌های ۵ ستاره در کشور به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد بنابراین زیرساخت‌ها باید فراهم شود. همچنین استان‌هایی وجود دارد که قابلیت جذب گردشگر را دارد اما فرودگاه مناسبی ندارد تا گردشگران خارجی بتوانند به راحتی عبور و مرور کنند بنابراین بی‌فایده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تسهیل در ورود و خروج گردشگران با مشکل مواجه است، تصریح کرد: تمام این موارد دست به دست هم داده تا نتوان از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کرد و از صنعت تولید بهره‌برداری کرد. چنانچه بتوان از لحاظ زیرساخت‌ها این امکانات را فراهم کرد، یقینا ایران جزء کشورهایی خواهد بود که از طریق درآمد حاصل از صنعت توریست، درآمد کشور را از صنعت نفت معاف خواهد کرد و دیگر از طریق تولید نفت کشور اداره نخواهد شد.

بسیاری از کشورها از طریق صنعت توریست  کشور را اداره می‌کنند

نانواکناری اظهار داشت: بسیاری از کشورها از طریق صنعت توریست کشور را اداره می‌کنند اما در ایران از طریق پتانسیل‌هایی که دارد، می‌توان این امکان را فراهم کرد تا رونق اقتصادی ایجاد شود؛ زیرساخت‌ها این امکان را برای گردشگران فراهم نکرده و این معضل برای گردشگران ایجاد شده و چنانچه این مشکل یک یا دو بار ایجاد شود، اعتماد گردشگران کاهش خواهد یافت  و بی‌اعتمادی برای گردشگران ایجاد می‌شود.

تسهیل در دادن ویزا در رونق گردشگری موثر است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: راه‌های مناسب، تسهیل در موارد قانونی، تسهیل در امکاناتی که باید در اختیار گردشگران قرار گیرد و برخی از خدمات رایگان مثل نگرفتن ویزا، پاسپورت و تسهیل در دادن ویزا می‌تواند در رونق گردشگری در کشور موثر باشد./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.