×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
جزئیات بازگشایی مدارس؛ حضوری یا غیرحضوری؟

به گزارش تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما ، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش ‌و پرورش روز بیست و یکم دی ماه اعلام کرد که کادر اداری و اجرایی تمام مدارس کشور به ‌استثنای مناطقی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، از ابتدای بهمن  موظف به حضور در مدارس هستند.
وی گفت: آموزش مجازی عملا برای پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی، آموزش مناسبی نیست به همین منظور تمام مدارس این دو پایه در شهرهای زرد و آبی به‌ صورت حضوری برگزار می‌شوند.
به گفته وی، لازم است دانش آموزان با برنامه ‌ریزی مدیران، در مدارسی که دانش آموزان در کلاس‌ های درس این دو پایه بالاتر از ۱۰ نفر هستند، در روزهای هفته توزیع شوند.
حاجی میرزایی همچنین روز بیست و دوم دی ماه با ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس به ادارات کل استان‌ها اعلام‌ کرد: آموزش حضوری شامل دانش ‌آموزان پایه‌ های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی، دانش ‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر و هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی می ‌شود.
در این دستورالعمل تاکید شده است: مدیر مدرسه موظف است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورد. ترتیبات اجرایی، اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه و برنامه ریزی نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه و نحوه گروه بندی، نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی و اطلاع رسانی مناسب و به موقع به خانواده ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام شده باشد. به گونه ای که کلیه دانش آموزان مشمول و خانواده های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی مربوط آگاه باشند.


حضور در مدارس اجباری نیست

دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه حضور دانش آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نیست، گفت: برای پایه های اول و دوم در مناطق آبی و زرد به صورت اختیاری خانواده ها می توانند دانش آموزان را به مدرسه بفرستند و به ویژه مدارسی که تعداد دانش آموزان کم است.
وی افزود: کلاس کمتر از ۱۰ نفر و مدرسه با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر هم جزو شاخص هایی بود که اعلام شد. برنامه ریزی خود آموزش و پروش حداکثر دو روز در هفته و یکی دو ساعت در هر روز است که آن هم اصلا اجباری نیست.
وی اظهارداشت: حضور کادر مدرسه، مدیریت و کارکنان در مدرسه به عهده خود آموزش و پرورش است و خودشان تصمیم می گیرند که به چه صورت خواهد بود.


ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی مدارس

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی و نظارتی را هنگام بازگشایی مدارس ضروری دانست و در این خصوص گفت: با بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه در هیچ شرایطی نباید بیش از ۱۰ دانش آموز در کلاس حضور یابند.
وی با تشریح مصوبه جدید ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس افزود: آموزش برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز دروس عملی شایستگی های فنی در شاخه های کار و دانش و فنی حرفه ای در مناطق زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه به صورت حضوری برقرار می شود و بازگشایی در مدارس کمتر از ۵۰ نفر و مناطق آبی برای تمام پایه ها خواهد بود.
به گفته وی، این مصوبه برای تمام مناطقی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین وضعیت شده اند، بدون استثنا اجرا می شود.
وی در خصوص روند آموزش ها در شبکه شاد و برنامه های آموزشی تلویزیون نیز اظهار داشت: ادامه فعالیت این ۲ بستر مانند گذشته خواهد بود و دانش آموزان و معلمان می توانند در کنار آموزش های حضوری از برنامه های متنوع تلویزیون که توسط همکاران توانمند و با تجربه ما تهیه شده است و همچنین از محتواهای بارگذاری شده در شبکه شاد استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.