×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جزئیات طرح‌ صدور یک‌روزه گواهینامه برای دارندگان موتورسیکلت

سردار سید کمال هادیان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات طرح‌ صدور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت در کشور توضیح داد: این طرح مخصوص کسانی است که موتورسیکلت دارند، اما گواهینامه موتور ندارند. آمارها نشان می‌دهد از میان حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارنده موتورسیکلت در کشورمان، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گواهینامه ندارند، به همین دلیل لازم است شرایط دریافت گواهینامه موتور را برای این افراد تسهیل کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم فرآیند صدور گواهینامه موتور برای این افراد را براساس روند عادی موجود در ۱۸۰ آموزشگاه موتورسیکلت کشور طی کنیم، حدود ۴۲ سال طول می‌کشد که همه این افراد بتوانند گواهینامه بگیرند، به همین دلیل طرح‌ صدور یک‌روزه گواهینامه برای دارندگان موتورسیکلت را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: کسانی که موتورسیکلت دارند، ولی‌ گواهینامه ندارند، در بیمه کردن موتورهای خود با مشکل مواجه می‌شوند و به صورت کلی با مسائل زیادی در هنگام تردد با موتورسیکلت دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین شرایطی را فراهم کرده‌ایم که این افراد بتوانند به صورت یک‌روزه گواهینامه بگیرند. 

هادیان‌فر با تاکید بر این که طرح صدور یک‌روزه گواهینامه مخصوص کسانی است که سند مالکیت موتورسیکلت دارند، اظهار داشت: این طرح براساس اختیارات پلیس راهنمایی و رانندگی و با مشارکت آموزشگاه‌های سراسر کشور اجرا می‌شود و در آن، طوری برنامه‌ریزی شده است که تمام فرآیندهای مربوط به معاینات پزشکی و آزمون‌های لازم برای اخذ گواهینامه موتور ظرف یک روز طی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تاکید کرد: این طرح مخصوص کسانی است که مالک موتورسیکلت هستند و با موتورهای خود تردد می‌کنند، اما گواهینامه ندارند، ولی سایر متقاضیان دریافت گواهینامه که موتورسیکلت ندارند، می‌توانند به روال عادی به ۱۸۰ آموزشگاه موتورسیکلت موجود در سراسر کشور مراجعه و گواهینامه خود را دریافت کنند. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در دو شهر سمنان و تبریز در حال انجام است و کسانی که کد ملی‌ آنها مربوط به این دو شهر باشد، می‌توانند به مراجعه به مراکز پلیس راهور این شهرها و ثبت‌نام در سامانه طراحی‌شده برای این منظور، فرآیند دریافت گواهینامه یک‌روزه موتورسیلکت را طی کنند. 

وی در پایان گفت: اکنون در حال بررسی و رفع اشکالات احتمالی طرح صدور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت و سامانه مربوط به آن هستیم و پس از مرحله آزمایشی، به‌زودی این طرح را در سراسر کشور اجرا می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.