×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جزئیات وام ۱۵۰ میلیونی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت

امین رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ارائه تسهیلات جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده از ۲۸ خردادماه توسط نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده است که در این طرح خودروی «سمندسورن پلاس» با قیمت ۳۶۲ میلیون تومان عرضه می‌شود. 

وی با بیان اینکه در این طرح، شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با کمک صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته است، ادامه داد: بر همین اساس وام ۱۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۸ درصد ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

رهبر با تاکید بر اینکه توافق نامه با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است که پس از انجام فرآیند اداری و تأمین منابع مالی، اطلاع رسانی لازم برای نحوه مراجعه متقاضیان به منظور ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات عنوان شده، انجام خواهد شد.

وی  در مورد ارزش اسقاط خودروی فرسوده نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه طرح نوسازی ناوگان به صورت کلید به کلید می باشد و از آنجایی که اگر متقاضیان نسبت به ثبت نام و واریز وجه اقدام کنند؛ عملا سه ماه دیگر با توجه به قرارداد منعقد شده با  خودروساز، خودروی جایگزین خود را دریافت می کنند، پیش بینی کرده‌ایم که قبل از تحویل خودرو در طرح جدید، فراخوان از مراکز اسقاط برای اعلام قیمت های جدید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های مدل سال ۹۱ و ماقبل می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: نوسازی تاکسی ها با توجه به آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک مبتنی بر سن تاکسی نیست و تاکسی هایی که نتوانند معاینه فنی دریافت کنند، مشمول نوسازی هستند. 

رهبر در مورد نرخ نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۸۸ پرونده نوسازی تشکیل شده که ۵۲۳ خودرو تحویل داده شده است و مابقی خودروها نیز طبق زمان‌بندی اعلامی از سوی خودروساز تا اواسط تیرماه تحویل داده می‌شود؛ اما دقت داشته باشید که این خودروها به صورت تمام نقد و بدون دریافت تسهیلات از سوی رانندگان خریداری شده است و به زودی تسهیلات نوسازی به رانندگان ارائه می‌شود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.