×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
جعفری: بهره برداری بهینه از ذخایر کشف شده و ایجاد ارزش افزوده از باطله ها

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری عصر امروز در میزگرد بررسی استراتژی کلان کشور در معادن و صنایع معدنی(چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاهی به تولید و بازار) افزود: توسعه زیرساخت ها از الزامات توسعه در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

وی گفت: طی سال های گذشته ظرفیت سازی قابل توجهی در بخش تولید انجام شد اما در حوزه زیربناها همچون تامین برق، آب، جاده، ریل و گاز نیاز به اقدامات گسترده تری است.
معاون وزیر صمت افزود: در این زمینه ایمیدرو برنامه های خود را به سمت توسعه زیرساخت ها هدایت کرد که از جمله آن ها می توان به مشارکت در پروژه های انتقال آب خلیج فارس، توسعه ناوگان ریلی و طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات برق اشاره کرد.

تامین مواد اولیه
رییس هیات عامل ایمیدرو تامین مواد اولیه را از دیگر استراتژی های کلان معدن و صنایع معدنی خواند و گفت: در حوزه های مس و طلا مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم و ذخایر کشف شده در این دو حوزه پشتوانه زنجیره های بعدی(کنسانتره و شمش) است.
جعفری افزود: اما در حوزه های فولاد و آلومینیوم نیاز به توسعه اکتشافات و شناسایی ذخایر جدید است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ارزش برجای ذخایر تا ۱۳ میلیارد دلار افزایش و به ذخایر قبلی افزوده شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین واردات مواد اولیه از خارج کشور را از راهکارهای تامین مواد اولیه عنوان کرد.
جعفری اعلام کرد: بهره برداری بهینه از ذخایر کشف شده از دیگر الزامات توسعه است.
وی با اشاره به نقش پررنگ ایمیدرو در توسعه اکتشافات افزود: ساماندهی تجمیع اطلاعات و استفاده صحیح از داده ها در حوزه اکتشاف را در دستور کار قرار داده ایم.
جعفری اظهار داشت: بعد از طی مراحل هزینه بر استخراج، اکتشاف، فرآوری و استحصال مواد معدنی باید با استفاده از فناوری های جدید، باطله ها را به ارزش افزوده تبدیل تا محصول جدید تولید کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.