×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
جلسه دستمزد شورای عالی کار بدلیل کرونا این هفته برگزار نشد

تجارت گردان | جلسه دستمزد شورای عالی کار بدلیل کرونا این هفته برگزار نشد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی خدایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت برگزاری جلسه دستمزد شورای عالی کار، اظهار داشت: جلسه شورای عالی کار را باید وزارت تعاون برگزار کند ما خواهان برگزاری جلسه هستیم منتهی مطابق با آخرین پی گیری های انجام شده، ظاهراً وزارت کار به دلیل شیوع ویروس کرونا این هفته جلسه را برگزار نمی‌کند.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: نه به علت گسترش ویروس کرونا بلکه به دلیل خاص بودن شرایط و لزوم مدیریت شرایط کنونی، عدم برگزاری جلسه طی هفته جاری را می‌پذیریم اما ماهیت شورای عالی کار و افرادی که حضور می‌یابند و نوع جلسه، به گونه‌ای نیست که نگران گسترش بیماری در آن جلسه باشیم. به همین دلیل با توجه به اینکه فرصتی هم نداریم، حتماً پیگیر خواهیم بود که جلسه دستمزد شورای عالی کار هفته آینده تشکیل شود.

وی افزود: البته هنوز دعوت نامه‌ای از سوی وزارت کار برای ما ارسال نشده است اما ما با مسئولان وزارتخانه صحبت و دغدغه‌هایمان را مطرح کرده‌ایم.

خدایی درباره تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حداقل حقوق کارمندان در سال آینده و تأثیر احتمالی آن بر تصمیم شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد سال آینده حقوق بگیران تأمین اجتماعی گفت: ابتدا باید منتظر باشیم که این تصمیم به تأیید شورای نگهبان هم برسد و نمی‌توان هنوز پیش داوری کرد. از آن گذشته با توجه به اینکه نحوه تعیین دستمزد کارگران کاملاً متفاوت با نحوه تعیین دستمزد کارمندان دولت بوده و میزان دریافتی کارگران قابل مقایسه با دریافتی کارمندان دولت نیست و روال متفاوت است، قطعاً ما برنامه خود را دنبال خواهیم کرد و آن هم جبران قدرت خرید کارگران است.

وی تاکید کرد: بعد از شروع جلسات دستمزدی شورای عالی کار، می‌توانیم در مورد ارقام و درصد افزایش اظهارنظر کنیم زیرا باید نظر قطعی دولت و کارفرماها را بشنویم و بعد نتیجه را اعلام کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.