×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
جلسه ساماندهی ثبت اطلاعات کارکنان بانک توسعه تعاون در سامانه ملی ساختار

تجارت گردان | جلسه ساماندهی ثبت اطلاعات کارکنان بانک توسعه تعاون در سامانه ملی ساختار

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی در این جلسه بابیان این مطلب که کلیه فرآیندهای مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون بر اساس الزامات قانونی سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام می‌شود اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک توسعه‌ای حائز تکالیف و مأموریت‌های توسعه‌ای است و نیروی انسانی را به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند را در راستای اجرای صحیح و مؤثر بانکداری توسعه‌ای و طرح‌های ملی بکار می‌گیرد.

وی افزود: مدیریت سرمایه انسانی بانک موضوعی چندوجهی است که از سویی لازم است با توجه به تخصص‌ها، حجم کاری، تراکم کار و حجم پرونده‌های اعتباری رسیدگی شود و مدیران استانی نسبت به چینش نیروها با توجه به نوع کار و میزان تراکم اقدام می‌نمایند. وجه دیگر کار رعایت شرایط فردی و الزامات قانونی مربوط به نیروی انسانی است که مسائلی از قبیل مرخصی‌ها، دورکاری‌ها باید لحاظ گردد.

ارجمند خاطرنشان کرد: همکاری مساعدی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور در اجرای قوانین استخدام، جذب و مدیریت منابع انسانی وجود دارد و ثبت اطلاعات کارکنان، مطابق معیارهای این سازمان، در سامانه ملی ساختار در حال انجام است.

وی یادآور گردید: اطلاعات مربوط به تاپ چارت بانک در مقاطع زمانی قبلی در سامانه ایران کارمند ثبت گردیده است و در این مرحله مقرر است ساختار تفصیلی بانک نیز به‌صورت دقیق و بر اساس اطلاعات و جایگاه شغلی کلیه کارکنان بانک در سامانه ملی ساختار وارد شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است در برخی مدیریت‌های شعب و یا واحدهای اجرایی شعب و باجه‌ها، تعداد نیروهای بانکدار و بانکیار فراتر از چارت تکمیل‌شده باشد، لازم است این نیروها در سایر ظرفیت‌های خالی موجود در استان بکار گرفته شوند.

وی با اشاره به جزئیات طرح ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه ملی ساختار گفت: هر نیروی انسانی بر اساس اطلاعات شخصی و پرسنلی به یک جایگاه که متضمن منطقه جغرافیایی و کد پستی محل خدمت باشد متصل می‌شود و برای اصلاح برخی تراکم‌ها در پست‌های بانکدار و بانکیار، ضروری است فرد در ظرفیت خالی در دیگر دوایر موجود در شعب و استان جایگاه‌یابی و ثبت شود.

ارجمند افزود: برای تأمین نظر دستگاه‌های بالادستی به‌ویژه سازمان امور اداری و استخدامی کشور؛ به دنبال اجرای دقیق و سریع این فرآیند هستیم تا بر این اساس ثبت اطلاعات سرمایه‌های انسانی بانک در سامانه ملی ساختار در کوتاهترین زمان و بالاترین دقت صورت خواهد پذیرفت، ضمن اینکه به رعایت حقوق مربوط به کارکنان و تأمین رضایت و افزایش انگیزه در جابجایی‌های احتمالی محل فعالیت آن‌ها پایبند هستیم. ازاین‌رو کمیته انتصابات حاضر در مدیریت‌های استانی و کمیته انتصابات ستاد، ملتزم به رعایت ملاحظات گوناگون مربوط به شرایط شغلی وزندگی همکاران می‌باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱۰ پست اجرایی و ۴۰ پست مدیریتی در جایگاههایی مشترک و اضافه بر ظرفیت چارت مستقر هستند که ضروری است با استفاده از ظرفیت‌های خالی، این نیروها در جایگاههای جدید مستقر شوند تا ثبت اطلاعات شغلی آنان در جایگاههای صحیح بهره‌گیری شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: با توجه به مأموریت‌ها و تکالیف توسعه‌ای بانک توسعه تعاون، نیاز مبرمی به افزایش ظرفیت کمی و کیفی سرمایه انسانی بانک و جذب نیروهای جدید وجود دارد که با مداومت همکاری بانک با سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مطابق مقررات و قواعد، این فرآیند نیز بر اساس نیازسنجی از استان‌ها و شعب و مطابق معیارهای شایسته گزینی در آینده انجام خواهد پذیرفت.

در این جلسه اسماعیل فرهادی رئیس اداره کل سازمان‌ها و روشها بانک توسعه تعاون گفت: طراحی ساختار و چارت کلی و جزئی بانک طی سنوات گذشته بر اساس شناسایی فرآیندهای کاری، کارسنجی و زمان‌سنجی صورت پذیرفته است و بر اساس آن، نیروها در جایگاههای تخصصی مستقر گردیده‌اند. در این مرحله که نیاز به ثبت اطلاعات همکار بر اساس جایگاه شغلی در «سامانه ملی ساختار» الزامی است، رفع برخی تداخلات در جایگاههای اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های خالی لازم است صورت پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.