×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جلوی خروج ۲۰۰ میلیون دلاری ارز بابت واردات کاغذ را می‌گیریم

تجارت گردان | جلوی خروج 200 میلیون دلاری ارز بابت واردات کاغذ را می‌گیریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  ایلنا، پرویزیان در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی کارخانه تولید کاغذ در استان خوزستان با بیان اینکه طرح‌های مختلفی با پشتیبانی شبکه بانکی در راستای رونق اقتصادی کشور در دست اجراست، گفت: در حالی که در دورانی شاهد رقابت‌های گزنده بین بانکی بودیم، امروز هماهنگی‌های بانک‌های خصوصی و دولتی برای پیشبرد سیاست‌های رونق اقتصادی در کشور افزایش یافته است.

رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با تاکید بر همکاری‌های صندوق توسعه ملی در پروژه‌های اقتصادی گفت: طرح سندیکای بیدبلند در خوزستان با پشتیبانی تعدادی از بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در دست اجرا است. امروز هم با همان هماهنگی‌ها در حال رفع مشکل کمبود کاغذ در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: در حالی که برای اجرای چنین پروژه‌ای نیاز به قطع ۶ میلیون اصله درخت بود، توانستیم با اجرای این پروژه جلوی ضربه به محیط زیست را بگیریم.

پرویزیان اظهار داشت: سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز صرف واردات کاغذ می‌شود که با اجرای پروژه کارخانه تولید کاغذ در کشور جلوی این خروج ارز را می‌گیریم.

در ادامه این برنامه حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه به جای استفاده از فاینانس از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد کارخانه تولید کاغذ استفاده خواهیم کرد، گفت: منابع بانکی در پروژه‌های کلان اقتصادی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون بانک صنعت و معدن ۱۰ طرح فولادی را به اجرا رسانده همچنین تامین مالی پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان را در دستور کار داریم.

وی افزود: با منابع این بانک ۵۱ نیروگاه ساخته شده یا در حال ساخت است و ۳ آب‌شیرین‌کن در بندرعباس نصب شده است.

وی گفت: خطوط انتقال آب و داروسازی از جمله پروژه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.