×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
جمع‌آوری کالاهای بدون شناسه و کد رهگیری از ۱۶ مرداد

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات نگهداری و فنی مهندسی وزارت صمت با حضور در برنامه «میز اقتصاد» با اشاره به شناسه‌دار کردن کالاها گفت: وزارت صمت با تمرکز بر کالاهایی که احتمال قاچاق و تقلب در آن زیاد است شناسه‌دار کردن کالاها را اولویت‌بندی می‌کند به همین دلیل یکی از مهم‌ترین گروه کالایی لوازم یدکی و لوازم خانگی است.

وی با اشاره به صدور شناسه کالا و شناسه رهگیری افزود: در حال حاضر بر روی ۲۳۰ میلیون قطعه لوازم یدکی شناسه رهگیری درج شده است.

محله‌ای بیان کرد: مهلت دریافت شناسه کالا و شناسه رهگیری از ۱۵ مردادماه به اتمام می‌رسد و از ۱۶ مردادماه درصورتی که کالایی شناسه کالا و شناسه رهگیری نداشته باشند به عنوان کالای قاچاق شناخته شده و از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شوند.

مدیرکل دفتر خدمات نگهداری و فنی مهندسی وزارت صمت تصریح کرد: بازرسان وزارت صمت، سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکنندگان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت وظیفه کشف و جمع‌آوری کالای قاچاق را بر عهده دارند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هم‌اکنون برای انواع سرفصل‌های کالایی بیش از ۱۰ هزار درخواست ثبت شناسه کالا در صف داریم که باید تعیین تکلیف شود همچنین روزانه به این تعداد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ درخواست اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای شناسه‌دار کردن کالا طبق ابلاغ قانونگذار، دغدغه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.