×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمع آوری آب‌های سطحی اهواز وظیفه شهرداری است

تجارت گردان | جمع آوری آب‌های سطحی اهواز وظیفه شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، قاسم تقی زاده خامسی معاون امور آبفا وزیر نیرو با اشاره به اینکه مشکل آبگرفتگی اکثر بخش‌های شهر اهواز برطرف شده است، اظهار کرد: چند نقطه از شهر که آب قابل توجهی در آنجا جمع شده است هنوز با مشکل مواجه است که با استفاده از پمپ‌های پرتوان که از سراسر کشور تهیه و ارسال شده، آب آن مناطق نیز در حال جمع آوری است.

وی با بیان اینکه در چند روز آینده، مشکل بطور کامل برطرف خواهد شد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط جمع آوری فاضلاب در شهر اهواز وجود دارد که حدود هزار و ۱۵۰ کیلومتر آن فرسوده است، البته این سیستم فقط قادر به جمع آوری فاضلاب بوده و نمی‌تواند آب‌های سطحی را نیز جمع آوری کند.

معاون امور آبفا وزیر نیرو با اشاره به اجرای ۴۰ درصد طرح جامع فاضلاب اهواز ادامه داد: ۶۰ درصد باقی مانده این طرح، نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است که البته وزارت نیرو مدل اعتباری را به رئیس جمهور ارائه کرده است که با تامین آن، تا ۳ سال آینده این طرح عملیاتی می شود.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه حتی اجرای کامل طرح جامع جمع آوری فاضلاب نیز مشکل آب‌های سطحی این شهر را برطرف نمی‌کند، گفت: همزمان با اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، طرح راه اندازی سیستم جمع آوری آب‌های سطحی نیز اجرا می‌شود، زیرا درصورت عملیاتی نشدن آن، باز هم شهر اهواز با مشکل آبگرفتگی مواجه خواهد شد، زیرا ظرفیت طراحی شده طرح فاضلاب، فقط برای جمع آوری فاضلاب است.

وی با اشاره به غیر استاندارد و غیر اقتصادی بودن جمع آوری فاضلاب و آب سطحی با یک سیستم مشترک افزود: باید این دو طرح، بطور جداگانه، اما همزمان اجرا شود.

معاون امور آبفا وزیر نیرو بیان کرد: هم اکنون سازمان ابفا اهواز با اختصاص اعتبار معادل ۳۵۰ میلیارد تومان و حضور ۲۲ پیمانکار در حال تعویض تاسیسات صدمه دیده و نوسازی سیستم فاضلاب اهواز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.