×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمع آوری اطلاعات کاربران آلمانی واتس‌اپ متوقف شد

به گزارش تجارت گردان ، یوهانس کاسپار، مدیر سازمان حریم خصوصی هامبورگ یک ممنوعیت اضطراری سه ماهه را صادر و ادامه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط فیس بوک را ممنوع کرد. وی همچنینی از هیاتی از رگولاتورهای دیتای اتحادیه اروپا خواست اقدام کرده و مقرراتی را در این خصوص اعلام کنند تا در سراسر این بلوک اعمال شود. وی گفت: شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ برای جمع آوری اطلاعات کاربران غیرمعتبر بوده زیرا غیرشفاف و کلی است.

کاسپار در بیانیه ای اعلام کرد این دستور برای حفظ حقوق و آزادی میلیونها کاربر صادر شده است. ما باید از آسیب و معایب چنین رویه ای جلوگیری کنیم.

دستور مذکور ضربه ای به قلب استراتژی تبلیغات و مدل کسب و کار فیس بوک بوده و مشابه اقدام دفتر ضد انحصارطلبی آلمان است که به رفتار این شبکه اجتماعی در جمع آوری اطلاعات مربوط به عادتهای آنلاین کاربران و بهره گیری از این اطلاعات در پروفایلهای فیس بوک آنها حمله کرده بود. این اطلاعات امکان شخصی سازی تبلیغات را فراهم کرده و درآمدهای کلانی را نصیب فیس بوک می کند.

در این حال واتس‌اپ ادعاهای کاسپار را نادرست خواند و اعلام کرد این دستور اجرای شرایط جدید استفاده از سرویس این پیام رسان را متوقف نمی کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این غول فناوری آمریکایی بر سر شرایط جدید سرویس و اجبار کاربران واتس‌اپ برای موافقت با آن تا ۱۵ ماه مه، با انتقاد گسترده جهانی روبرو شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.