×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جنگ قهرمانی پرسپولیس و سپاهان به روز آخر کشید/ کامبک استقلال و سقوط نفت مسجدسلیمان

هشت دیدار حساس و سرنوشت‌ساز هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، عصر امروز برگزار شد. در حالی‌که قرار بود تمامی بازی‌ها از ساعت ۱۸ شروع به کار کند اما این اتفاق رخ نداد. بازی‌های که می‌توانست تکلیف قهرمانی و تیم‌های سقوط کننده را تا حدود زیادی مشخص کند.

پرسپولیس صدرنشین با سپاهان رقابت سختی برای قهرمانی دارد. با نتاییج به دست آمده، پرسپولیس ۶۳ و سپاهان ۶۲ امتیازی شدند و رتبه‌های اول و دوم را حفظ کردند تا همه چیز برای تعیین قهرمان به هفته پایانی کشیده شود.

در هفته پایانی که روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود، پرسپولیس به میهمانی نساجی می‌رود و سپاهان در زمین تیم مس کرمان که در خطر سقوط است بازی خواهد کرد.

در انتهای جدول، نفت مسجدسلیمان سقوط کرد و از بین صنعت‌نفت و مس‌کرمان که هم امتیاز هستند، یک تیم در هفته پایانی سقوط می‌کند.

گزارش لحظه به لحظه و اتفاقات هر هشت دیدار را در زیر می‌خوانید:

پرسپولیس چهار – گل‌گهر صفر/ آتش‌بازی برای حفظ صدر

حساسترین دیدار هفته بیست و نهم در حضور بیش از ۲۵ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزاری شد و با برتری چهار بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی با حمایت هوادارانشان به برتری رسیدند تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شوند.

پرسپولیس که کار را با استرس آغاز کرد، در دقایق ابتدایی عملکرد چندان خوبی نداشت و این گل‌گهر بود که حملاتی را طراحی کرد.

کمک پرسپولیس روند بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه ۲۳ واکنش ضعیف فروزانروی شوت سعید صادقی موجب شد تا مهدی ترابی توپ برگشتی تبدیل به گل کند.

در دقیقه ۳۳ ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از فاصله حدودا ۳۰ متری مقابل فروازن به زمین خورد و تبدیل به گل دوم پرسپولیس شد. در دقیقه ۴۵ حمله بازیکنان میزبان و پاس عیسی‌ آل‌کثیر به سعید صادقی رسید و او شوتی با تماشایی از زاویه بسته، توپ را به تور دروازه گل‌گهر دوخت.

سعید الهویی که تیمش عملکرد بسیار ضعیفی داشت در ابتدای نیمه دوم، چهار تعویض همزمان انجام داد. با این حال مهدی ترابی در دقیقه ۴۹ با ضربه چیپ تماشایی یکی از زیباترین گل‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران را زد تا هت‌تریک کند.

در نهایت پرسپولیس با این پیروزی، جمع امتیازات خود را به ۶۳ رساند تا همچنان امید نخست قهرمانی باشد. آنها در هفته پایانی میهمان نساجی هستند.

تیم داوری/ داور وسط: محمدحسین زاهدی‌فر، کمک‌ها: علیرضا ایلدرم و محمدجواد مداح

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آلکثیر

ترکیب گل‌گهر: محسن فروزان، علیرضا آرتا، مسیح زاهدی، شایان مصلح، مهدی تیکدری نژاد، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده لو، نوید عاشوری، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و رضا شکاری

سپاهان پنج – پیکان صفر/ طوفان زرد برای حفظ امیدها

سپاهان که دو هفته قبل با تساوی یک بر یک خانگی مقابل ملوان، سرنوشت قهرمانی رابه دست پرسپولیس سپرد، در حضور گسترده هوادارانش در ورزشگاه نقش‌جهان، جشنواره گل به راه انداخت.

شاگردان مورایس از همان ابتدا حملات متعددی را آغاز کردند و رشید مظاهری در ۱۵ دقیقه ابتدایی با دو واکنش عالی، دروازه پیکان را نجات داد. در ادامه پیکانی‌ها روی ضدحملات از جناح چپ، دو موقعیت بسیار خطرناک روی دروازه میزبان ایجاد کردند که البته با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۴۱، امید نورافکن پس از برخورد با مدافع پیکان سرنگون شد و داور با سخت گیری، نقطه پنالتی را نشان داد که بازیکنان پیکان اعتراض شدیدی به این تصمیم داشتند. شهریار مغانلو پشت توپ ایستاد و یازدهمین گل فصل خود را به‌ثمر رساند.

شرزاد تمیروف مهاجم ازبکستانی پیکان در دقایق تلف شده نیمه نخست پس از درگیری با مدافع سپاهان از زمین اخراج شد تا کار میهمان بسیار دشوار شود.

در ششمین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه نخست، رامین رضائیان که خود را به محوطه جریمه میهمان رسانده بود با شوتی مهار نشدنی، دومین گل سپاهان را به نام خود نوشت.

در دقیقه ۵۲ نوبت به امید نورافکن رسید تا او نیز گل زیبایی را ثبت کرده و برتری تیمش را قطعی کند. دو دقیقه پس از آن، مغانلو کرنر ارسالی را با ضربه سر به گل دوم خود و چهارم تیمش تبدیل کرد. دقیقه ۵۹ شوت نورافکن با واکنش بسیار ضعیف و دور از انتظار مظاهری تکمیل شد تا طوفان زرد به گل پنجم برسد.

در دقیقه ۷۰، وحید کاظمی داور مسابقه بازهم تصمیم سخت گیرانه دیگری اتخاذ کرد و این بار نقطه پنالتی را برای پیکان نشان داد. رضا ثابت‌ایمانی هافبک پیکان پشت توپ ایستاد که ضربه ضعیف او را نیما میرزازاده دروازه‌بان ذخیره سپاهان که به جای نیازمند وارد میدان شده بود، مهار کرد.

سپاهان با این پیروزی به امتیاز ۶۲ رسید تا امیدهایش برای لغزش پرسپولیس و رسیدن به قهرمانی، حفظ شود.

تیم داوری/ داور وسط: سیدوحید کاظمی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و احد سلطانی

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، علی قربانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، مسعود ریگی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مانوئل فرناندز، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

ترکیب پیکان: رشید مظاهری، محمد کاظمی، امیر شعبانی، میلاد بدرقه، امیر طاهر، علی زارع، منصور باقری،رضا ثابت ایمانی، مهدی لطفی، مهدی لیموچی، شرزود تمیروف

مس‌رفسنجان یک – استقلال دو/ کامبک‌ آبی

استقلال رده سومی که امیدهایش برای قهرمانی به حدقل رسیده بود در دیداری سخت به میهمانی تیم خوب و آماده مس رفسنجان رفت که در این سال‌ها با هدایت محمد ربیعی، فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد. استقلال شکست در این دیدار را با پیروزی دو بر یک به اتمام رساند.

بازی از سوی دو تیم هجومی شد و در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی هر کدام از تیم‌ها صاحب موقعیت گلزنی شدند که البته نتیجه‌ای نداشت. در ادامه بازیکنان مس، دو موقعیت مناسب گلزنی را از دست دادند.

در ابتدای نیمه دوم، ضربه تماشایی مهدی مهدی‌پور با بدشانسی به تیرک دروازه میزبان برخورد کرد.

در دقیقه ۷۴ تعلل سیدحسین حسینی و عارف غلامی موجب شد تا سیدمهدی حسینی بازیکن مس به شکل عجیبی موفق به گلزنی شود.

تنها چهار دقیقه پس از آن، محمدحسین مرادمند مدافع استقلال که پس از مدت‌ها در ترکیب قرار گرفته بود، توپ ارسالی را با ضربه سر به گل تساوی تبدیل کرد. دقیقه  ارسال کوتاه مهدی قایدی با واکنش ضعیف حامد لک همراه شد تا محمد محبی گل دوم استقلال را ثبت کرده و روند بازی خیلی زود تغییر کند.

استقلال با این پیروزی به امتیاز ۵۹ رسید و  با هر نتیجه‌ای در هفته پایانی، در همان رتبه سوم فصل را به اتمام می‌رساند.

تیم داوری/ داور وسط: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: فرهاد مروجی و محمدی راهی

ترکیب مس: حامد لک، ایمان سلیمی، فراز امامعلی مهرداد رضایی، شاهین توکلی، حسن جعفری، محسن آذرباد، جفرسون باهیا، سیدمهدی حسینی، مهدی ترکمان، گادوین منشا

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، جعفر سلمانی، صالح حردانی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، مهدی قایدی، رضا میرزایی و ارسلان مطهری

صنعت‌نفت یک – ذوب‌آهن یک/ عصر عجیب طالب

برزیل فوتبال ایران در یکی از دیدارهای حساس سال‌های اخیر خود پذیرای ذوب‌آهن بود که این بازی با تساوی یک بر یک همراه شد.

صنعت در همان دقیقه نخست، صاحب پنالتی شد که طالب ریکانی کاپیتان آبادانی‌ها موفق به گلزنی شد. ریکانی در دقیقه ۱۰ با حرکتی عجیب و بسیار خطرناک، بازیکن حریف را سرنگون کرد و اخراج شد.

در دقیقه ۲۷ تعلل مدافعان صنعت نفت موجب شد تا امیرحسین جدی گل تساوی ذوب را به ارمغان بیاورد.

در ادامه گلی زده نشد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا صنعت نفت با ۲۲ امتیاز در رتبه پانزدهم مانده و امیدهایش به هفته پایانی و دیدار با گل‌گهر معطوف شود.

تیم داوری/ داور وسط: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: حسین مرادی و علی احمدی

ترکیب صنعت‌نفت: فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهیدست، حسین سنگرگیر، امید خالدی، حکیم نصاری، رضا امانی‌نژاد، طالب ریکانی، مهدی ممی‌زاده، حسن بیت‌سعید و احمد شریعت‌زاده

ترکیب ذوب‌آهن: سجاد جعفری، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی، محمد قریشی، پویا پورعلی، آرمان اکوان، امیرحسین رنگرزجدی، محمد حسین اسلامی، پارسا جعفری، محمد عرفان معصومی و محمدرضا سلیمانی

آلومینیوم صفر – نفت مسجدسلیمان صفر/ سقوط نفتی‌ها

آلومینیوم که چند هفته‌ای است نتایج خوبی را با هدایت سیدمهدی رحمتی کسب نمی‌کند در دیدار خانگی پذیرای حریف قعر جدولی نفت‌مسجدسلیمان به تساوی بدون گل بسنده کرد.

در حالیکه نفتی‌ها باید به برتری دست می‌یافتند تا شاید بتوانند از سقوط رهایی پیدا کنند، اما امین هاشمی‌فرد در دقیقه ۲۰ با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد و رویاهای تیمش را بر باد داد.

در جریان بازی، گلی زده نشد و آریا برگز در دقیقه ۹۴ هم اخراج شد تا نفت ۹ نفره شده و با قبول این تساوی و رسیدن به امتیاز ۱۷، سقوطش قطعی شود.

تیم داوری/ داور وسط: فرزاد منصوری، کمک‌ها: آرمان اسعدی و هیوا بهمنی

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، امیرمحمد هوشمند، سید محمداحسان حسینی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، محمد مسلمی‌پور، محمدرضا فلاحیان، امین جهان‌کهن، محمود قائدرحمتی، هانسل زاپاتا و محمدرضا آزادی

ترکیب نفت مسجدسلیمان: سینا بختیاری‌نسب، امین هاشمی‌فرد، سینا عبداللهی، مسلم مجدمی، عقیل کعبی، رضا یزدان‌دوست، سید محمد خرم‌الحسینی، اسماعیل بابایی، رضا دهقانی، حسین گودرزی و آریا برزگر

هوادار صفر – فولاد صفر/ تساوی بی‌هیجان

یکی از دیدارهای کم اهمیت هفته بیست و نهم بین تیم‌های هوادار و فولاد برگزار شد و با تساوی بدون گل به اتمام رسید. شاید تنها نکته جالب این بازی، تقابل ساکت الهامی با علیرضا منصوریان بود.

نیمه نخست این دیدار موقعیت چندانی و تنها اتفاق مهم آن درگیری بازیکنان دو تیم در دقیقه ۳۰ بود که پس از لحظاتی پایان یافت.

فولادی‌ها در نیمه دوم با شجاعت بیشتری از خود نشان داده و دو موقعیت خوب گلزنی هم داشتند که ضربات ساسان انصاری و احسان پهلوان راهی به دروازه پیدا نکرد.

در نهایت این دیدار کم افت و خیز، مطابق انتظار با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

تیم داوری/ داور وسط: فرهاد امینی، کمک‌ها: امید افخمی و کوروش صارمی

ترکیب هوادار: محمدرضا خالدآبادی، صائب محبی، فریبرز گرامی، مهدی عبدی، مسعود شجاعی، مرتضی منصوری، حسین صادقی، سپهر روزی طلب، محمد چهارمحال، بابک مرادی، محمدجواد محمدی

ترکیب فولاد: کریستوفر کنت، محمدامین حزباوی، محمد نژادمهدی، مجتبی نجاریان، سعید آقایی، حمید بوحمدان، محمد آبشک، اشکان دژاگه، احسان پهلوان، علیرضا کوشکی و ساسان انصاری

ملوان صفر – مس‌کرمان صفر/ نگاه شاگردان حسین‌خانی به هفته پایانی

دیداری مهم در انتهای جدول بین تیم‌های ملوان انزلی و مس‌کرمان به میزبانی شاگردان مازیار زارع در حال برگزاری است.

ملوان حملات بیشتری را در نیمه نخست طراحی کرد و مسی‌ها نیز بیشتر روش تدافعی را در دستور کار داشتند و در ضد حملات نیز خطرناک نشان می‌دادند.

این بازی با تساوی بدون گل همراه شد و مس‌کرمان به امتیاز ۲۲ رسید تا همچنان هم امتیاز صنعت نفت باشد. مس در هفته پایانی میزبان سپاهان است و برای رهایی از سقوط باید از طلایی‌پوشام امتیاز بگیرد.

تیم داوری/ داور وسط: بیژن حیدری، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمد عطایی

ترکیب ملوان: رضا حیدری، علیرضا خوشکفا، محمدرضا بردبار، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، صادق بارانی، میلاد شعبانلو، سجاد بازگیر، میلاد جهانی، مهدی مومنی، سهیل فداکار

ترکیب مس: دانیال اسلامی، مهیار زحمتکش، جورج برایم کنده نوگیرا، امیرحسین عسگری، علی تهامی، فرزاد جعفری، معین عباسیان، محمد صبوری، احمد نصیری، محمدامین کاظمیان، شروین بزرگ

تراکتور یک – نساجی صفر/ ادامه روند خوب پرشورها

تراکتور که بی‌تردید یکی از بهترین تیم‌های لیگ به خصوص در نیم فصل دوم بوده است، در حضور هوادارانش میزبان نساجی بود و یک بر صفر برنده شد. رویارویی پاکو خمس سرمربی تراکتور با کارلوس هرناندز، سرمربیان اسپانیایی دو تیم موجب شد تا این دیدار نیز جذاب باشد.

طوفان شدیدی در دقیقه ۳۷ موجب شد تا تابلوهای تبلیغاتی به زمین چمن پرت شوند و همین امر موجب توقف چند دقیقه‌ای بازی شد.

در اواسط نیمه دوم، علیرضا حقیقی دروازه‌بان باتجربه نساجی با دو واکنش عالی مانع از گلزنی مهاجمان تراکتور شد. سپس در دقیقه ۷۷، ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تیم تراکتور نتوانست در مصاف تک به تک با حقیقی، گلزنی کند.

توپ در دقیقه ۸۸ به تیرک دروازه تراکتور برخورد کرد و توپ برگشتی را در یک ضد حمله، محمدمهدی قنبری با شوتی زیبا برای تراکتور به گل تبدیل کرد تا روند خوب شاگردان خمس ادامه یابد.

تراکتور با این پیروزی به امتیاز ۵۲ رسید تا رتبه چهارمی‌اش در این فصل قطعی شود.

تیم داوری/ داور وسط: یاسر همرنگ، کمک‌ها: علی‌اکبر نوری و هادی طوسی

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، سید محمد حسینی، آرش قادری، ابوالفضل رزاق پور، محمد آقاجان‌پور، صفا هادی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، محمد قنبری، مهدی هاشم نژاد، رضا اسدی

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، حامد شیری، علیرضا ابراهیمی، سعید غلامعلی بیگی، اکبر صادقی، حسین زامهران، متین کریم‌زاده، مهرداد عبدی، احمد موسوی، رضا جعفری، آداما نیان

نتایج دیدارها بدین شرح است: (تا دقیقه ۸۰)

*صنعت‌نفت آبادان یک – ذوب‌آهن یک

گل: طالب ریکانی دقیقه ۲ (پنالتی) برای نفت/ امیرحسین جدی دقیقه ۲۷ برای ذوب‌آهن

*مس‌رفسنجان یک – استقلال دو

گل: سیدمهدی حسینی ۷۴ برای مس/ محمدحسین مرادمند ۷۸ و محمد محبی ۸۱ برای استقلال

*آلومینیوم صفر – نفت مسجدسلیمان صفر

*هوادار صفر – فولاد صفر

*ملوان صفر – مس‌کرمان صفر

*سپاهان پنج – پیکان صفر

گل: شهریار مغانلو دقیقه ۴۱ (پنالتی) و ۵۳، رامین رضائیان ۶+۴۵ و امید نورافکن ۵۲ و ۵۹

*تراکتور یک – نساجی صفر

گل: محمدمهدی قنبری دقیقه ۸۸

*پرسپولیس چهار – گل‌گهر صفر

گل: مهدی ترابی دقیقه ۲۳، ۳۲ و ۴۸/ سعید صادقی ۴۵

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.