×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جوش لیزری راه حلی نو و فناوری جایگزین برای فولاد مبارکه است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایراسین، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، صبح چهارشنبه در آیین رونمایی از لیزر فیبری بومی‌سازی شده توسط مرکز علوم و فنون لیزر ایران که با لیزر گازی در شرکت فولاد مبارکه نصب شده است، اظهار کرد: امروز در صنعت پر افتخار کشور توفیق داشتیم که ۲ نوع خدمت دانشی را به لحاظ فناوری برای فولاد مبارکه رونمایی کنیم.

وی با بیان اینکه لیزر فیبری بومی سازی شده با خودباوری و خواستن فولاد مبارکه مطرح شده است، تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی و هسته‌ای یکی از ظرفیت‌های پیشرفته در حوزه علم و فناوری و راهگشا در همه زمینه‌ها است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جوش لیزری راه حل نو و فناوری جایگزین برای صنعت فولاد مبارکه است، ادامه داد: لیزر فیبری بومی سازی شده در واقع راه حل جامع است که فولاد مبارکه در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: ما امروز نه تنها در فولاد مبارکه بلکه در ۱۵۰ مجتمع بزرگ صنعتی کشور خدمات را به صورت پایدار ایجاد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های خارجی با توجه به تحریم‌ها نه تجهیز و قطعه‌ای را به ما می‌فروشند و نه دانش و حتی خدمات پس از فروشی به ما ارائه می‌دهند.

اسلامی با بیان اینکه همه اقدامات ما در راستای امیدآفرینی است، افزود: ما اقدامات علمی و فناوری را به رخ جهانیان کشیده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه داشتن راه حل جامع برای حل فرایندهای صنعت در دستور کار است، گفت: بر اساس اعلام صنایع تولیدات سازمان انرژی هسته‌ای که روی مرز علم و فناوری حرکت می‌کند قابل قیمت‌گذاری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه انرژی اتمی از فرصت‌های خوب در کشور است، افزود: متاسفانه دشمنان با القایی که در خصوص انرژی هسته‌ای داشتند، گفتند که ایران انرژی هسته‌ای نمی‌خواهد و این در حالی است که امروز نشان دادیم که چه مزایایی در کشور نصیب صنایع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.