×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳
جیره غذایی محیط‌بانان هفته آینده ابلاغ می‌شود

سرهنگ جمشید محبت خانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: جیره غذایی محیط بانان در کشور به مبلغ دو میلیارد تومان از هفته آینده به استان ها ابلاغ و آخرین اقدامات برای اجرای آن به زودی نهایی می شود.
وی اظهار داشت: بعد از رایزنی های رییس سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد که تامین اعتبار برای جیره غذایی محیط بانان دوباره از سر گرفته شود و بر این اساس مبلغ دو میلیارد تومان نهایی شد که بعد از ابلاغ به استان ها در هفته آینده، اجرایی می شود.
محبت خانی ادامه داد: با توجه به اهمیت حمایت از محیط بانان علاوه بر این دو میلیارد تومان، پیش بینی شد که دو میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال به تامین جیره غذایی محیط بانان اختصاص یابد که در صورت محقق شدن، این مبلغ نیز به استان ها ابلاغ می شود تا صرف تامین جیره غذایی محیط بانان شود.
وی گفت: البته جیره غذایی محیط بانان تا سال گذشته به آنها داده می شد اما از زمان افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان که شامل کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست نیز می شود، این مبلغ قطع شده بود که بعد از تلاش های صورت گرفته از سوی رییس سازمان محیط زیست تخصیص آن دوباره از سر گرفته شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مقرر شد که مبلغ معوقه جیره غذایی محیط‌بانان از ابتدای سال نیز پرداخت شود، افزود: اکنون دیگر بودجه یگان حفاظت محیط زیست مستقل و اعتبار جیره غذایی نیز در آن دیده شده و بعد از این به استان های پرداخت می شود.
وی درباره اینکه آیا غذا به محیط بانان داده می شود یا پول آن گفت: جیره غذایی به این معنا نیست که غذای آماده یا پول آن به محیط بانان داده شود بلکه مواد غذایی خشک مانند برنج، ماکارونی و سایر مواد غذایی مورد نیاز خریداری و در پاسگاه ها نگهداری می شود تا مورد استفاده محیط بانان قرار گیرد.
۱۱ درصد اراضی ملی کشور در حوزه مناطق چهارگانه شامل ۳۱ پارک ملی، ۳۸ اثر طبیعی ملی، ۴۶ پناهگاه حیات وحش و ۱۶۹ منطقه حفاظت‌ شده است، جمعا مناطق چهارگانه ما ۲۸۴ منطقه با مساحت حدود ۱۸ میلیون هکتار است ، تعداد پاسگاه‌های محیط بانی ۶۰۹ پاسگاه است که حدود سه هزار و ۵۰۰ محیط بان در آنها مشغول به خدمت و حفاظت از محیط زیست کشور هستند که بر اساس مصوبه دولت قرار است هر سال ۳۶۰ محیط بان به آنها اضافه شود.  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.