×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
حاجیلو: بازیکنان استقلال نباید فقط به کسب سهمیه آسیایی راضی باشند

«اصغر حاجیلو» یکی از بزرگان تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود. او سال‌ها پیراهن این تیم را پوشید و با پیراهن آبی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
حاجیلو در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شرایط استقلال حرف‌های جالبی را بر زبان آورد.
محمود فکری می‌تواند در استقلال موفق باشد؟
انتخاب محمود فکری انتخاب خوبی برای استقلال بود. او یکی از استقلالی‌های متعصب بود که در گذشته برای این تیم زحمات زیادی کشید و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دستان خود بست. او برای استقلال گزینه مناسبی بود.
به طور حتم او برای موفقیت با استقلال روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت؟
بدون شک خود فکری با این شرایط آشناست و می‌داند روزهای سختی را در استقلال پیش رو خواهد داشت اما وی زمانی در دوران بازی‌گری‌اش اهل مبارزه بود و امیدوارم حالا نیز این روند را در استقلال ادامه دهد. فکری می‌تواند همان تعصبی را که در استقلال داشت، به بازیکنان منتقل کند.
اما شرایط بازیگری با مربیگری از زمین تا آسمان تفاوت دارد؟
بله ولی محمود فکری دوره های مربیگری را پشت سر گذاشت و از لیگ آزادگان شروع کرد و پارسال در بازی‌هایی که هدایت نساجی مازندران را بر عهده داشت، نتایج خوبی با این تیم گرفت. او وقتی هدایت استقلال را بر عهده گرفت حرف خوبی بر زبان آورد.

چه حرفی؟
او گفت من به بازیکنان استقلال گفته‌ام قدر این پیراهن را که پوشیده‌اید بدانید و باید تلاش کنید تا رضایت هواداران را جلب کنید. وی تاکید کرد خط قرمز وی احترام است و همه باید حرمت همه را حفظ کنند.
انتظارات هواداران از او بالاست؟
هواداران استقلال تشنه جام هستند و می‌خواهند تیم محبوبشان جام بگیرد. آنها توقع دارند بازیکنان تا آخرین لحظه برای کسب موفقیت تلاش کنند و نسبت به تیمی که پیراهن آن را پوشیده‌اند متعصب باشند. هواداران استقلال عاشق تیم خود هستند و توقعات آنها به جاست.
استراماچونی قرار بود سرمربی شود و این کار فکری را سخت می‌کند؟
قرار بود سرمربی شود؟ این وعده دروغینی بود که احمد سعادتمند داد و با این وعده هواداران را سر کار گذاشت. این وعده باعث شد قهرمانی در جام حذفی از دست استقلال برود. همین وعده هواداران استقلال را آزرده خاطر کرد و آنها از اتفاقات افتاده و اینکه مدیر تیمشان آنها را به سخره گرفت ناراحت هستند. سعادتمند آبروی استقلال را برد. می‌دانید از چه موضوعی حرف می‌زنم؟
چه موضوعی؟
او پس از لیگ قهرمانان آسیا و برای اینکه اشتباهات خود را توجیه کند، از بازیکنان مایه گذاشت و آبروی آنها را برد. او آبروریزی بزرگی به راه انداخت که به حیثیت باشگاه لطمات زیادی زد. من می‌گویم شاید بازیکنان اشتباه کرده باشند اما مدیر خوب مدیری است که منافع تیم را در نظر بگیرد و اگر کاری نیز به اشتباه انجام داده‌اند از آن چشم‌ پوشی کند. او پس از اینکه نتوانست به وعده‌هایی که داده بود، عمل کند این تصمیم را گرفت. وقتی مدیری این چنین حرف می‌زند حق ندارد مدیرعامل تیم بزرگی چون استقلال باشد. مشکلات در این چند ساله‌ زیاد بود.
چه مشکلاتی؟
استقلال تعصب خود را از دست داده است و من می‌بینم که برخی‌ها دیگر مثل گذشته به این تیم عِرق ندارند. من چند روز پیش گفتم استقلال را طوری کرده بودند که به گرفتن سهمیه راضی بود. روزگاری بود که وقتی تیم قهرمان نمی‌شد بزرگ‌ترین ناراحتی و حسرت را برای بازیکنان به همراه داشت و آنها از فرط ناراحتی اشک می‌ریختند اما الان این شرایط از بین رفته است. بازیکنان استقلال باید بداند پیراهن تیم بزرگی را پوشیده‌اند و باید تلاش کنند تا عنوان قهرمانی را به دست آورند. قهرمانی شایسته نام استقلال است.
از برخی از پیشکسوتان استقلال نیز ناراحت بودید؟
ببینید حرف من این بود که پیشکسوت باید منافع و مصالح استقلال را در نظر بگیرد. آنها باید شرایط را ببینند و بعد درباره استقلال حرف بزنند و متاسفانه برخی ‌از پیشکسوتان از مدیر عامل کارت هدیه می‌گیرند و بعد شروع به تعریف و تمجید از مربی می‌کنند.
استقلال هنوز مدیرعامل ندارد؟
اینکه استقلال در چند وقت بارها در حوزه مدیریت تغییر و تحولات داشته، اتفاق خوبی نیست و باید هر چه سریع‌تر تکلیف مدیریت این تیم مشخص شود. امیدوارم در روزهای آتی اتفاقات خوبی برای استقلال رخ دهد که به ثبات این تیم کمک کند.
پنجره نقل و انتقالات استقلال هنوز بسته است؟
نمی‌دانم این پنجره تا چه زمانی بسته خواهد بود اما نگرانی‌های زیادی را به‌ وجود آورده است و امیدوارم پنجره باز شود. شنیده‌ام که بدهی‌ها پرداخت شده و امیدوارم این موضوع حقیقت داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.