×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حاجی میرزایی: رکن اساسی کار در شورای عالی آموزش و پرورش ارزیابی صحیح است

تجارت گردان | حاجی میرزایی: رکن اساسی کار در شورای عالی آموزش و پرورش ارزیابی صحیح است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «محسن حاجی میرزایی» عصر شنبه در آیین تکریم و معارفه دبیران کل قدیم و جدید شورای عالی آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: وقتی از آموزش صحبت می‌کنیم از آن به ‌عنوان یکی از حقوق مسلم مردم و تکالیف قطعی دولت‌ها نام‌برده می‌شود که در قانون اساسی هم تصریح‌ شده است.

وی افزود: یک وجه از آموزش، امکان بروز و ظهور دادن به انسان‌ها و کمک به پرورش آنان و کسب صلاحیت انسان‌ها و همچنین به دسترسی برابر به آموزش اشاره دارد، توزیع نابرابر فرصت‌های آموزشی می‌تواند به افزایش بی‌عدالتی و ایجاد فرصت‌های نابرابر در شبکه قدرت و ثروت بینجامد؛ بنابر این نقطه عظمت، دستیابی به عدالت و مجالی برای شکوفایی انسان‌ها و استعدادهای آن‌ها آموزش است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه «وجه دیگری از آموزش که وجه اجتماعی‌تر آموزش است، آینده جامعه است که در آموزش شکل می‌گیرد» گفت:‌ هرآنچه امروز هستیم، محصول آموزش دیروز و آنچه فردا بر جامعه حاکم می‌شود محصول آموزش امروز است؛ لذا همه تحولات پایدار در جامعه، محصول کارایی نظام آموزشی است؛ هرچقدر نظام آموزشی کاراتر، نهادها کاراتر و هرچقدر نهادها کاراتر، حکمرانی ما شایسته‌تر و مطلوب‌تر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی از آموزش از چنین جایگاهی صحبت می‌کنیم، حکمرانی در آموزش‌ و پرورش اهمیت جدی پیدا می‌کند؛ اینکه چگونه با این مقوله مهم و بسیار پیچیده روبرو شویم و نقشمان را بدرستی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: امروز برایند دیدگاه قالب در ادبیات حکمرانی، تنظیم‌گری است؛ اینکه دولت چگونه باید حضور داشته باشد ظرفیت تنظیم‌گری دولت‌هاست که تا چه حد توانمندی برای ظرفیت تنظیم‌گرانه دارند و اگر بپذیریم آموزش به‌عنوان یکی از ارکان مهم حکمرانی است؛ این قاعده بر آموزش هم حاکم است که تنظیم‌گرانه رفتار کردن و ظرفیت‌ها را به نحو مؤثر و شایسته مدیریت کردن، بسیار اهمیت دارد. اگر تنظیم‌گری را به‌عنوان یک کارکرد بسیار مهم در حکمرانی امروز بدانیم نقطه عزیمتش شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.