حاجی میرزایی: رکن اساسی کار در شورای عالی آموزش و پرورش ارزیابی صحیح است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «محسن حاجی میرزایی» عصر شنبه در آیین تکریم و معارفه دبیران کل قدیم و جدید شورای عالی آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: وقتی از آموزش صحبت می‌کنیم از آن به ‌عنوان یکی از حقوق مسلم مردم و تکالیف قطعی دولت‌ها نام‌برده می‌شود که در قانون اساسی هم تصریح‌ شده است.

وی افزود: یک وجه از آموزش، امکان بروز و ظهور دادن به انسان‌ها و کمک به پرورش آنان و کسب صلاحیت انسان‌ها و همچنین به دسترسی برابر به آموزش اشاره دارد، توزیع نابرابر فرصت‌های آموزشی می‌تواند به افزایش بی‌عدالتی و ایجاد فرصت‌های نابرابر در شبکه قدرت و ثروت بینجامد؛ بنابر این نقطه عظمت، دستیابی به عدالت و مجالی برای شکوفایی انسان‌ها و استعدادهای آن‌ها آموزش است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه «وجه دیگری از آموزش که وجه اجتماعی‌تر آموزش است، آینده جامعه است که در آموزش شکل می‌گیرد» گفت:‌ هرآنچه امروز هستیم، محصول آموزش دیروز و آنچه فردا بر جامعه حاکم می‌شود محصول آموزش امروز است؛ لذا همه تحولات پایدار در جامعه، محصول کارایی نظام آموزشی است؛ هرچقدر نظام آموزشی کاراتر، نهادها کاراتر و هرچقدر نهادها کاراتر، حکمرانی ما شایسته‌تر و مطلوب‌تر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی از آموزش از چنین جایگاهی صحبت می‌کنیم، حکمرانی در آموزش‌ و پرورش اهمیت جدی پیدا می‌کند؛ اینکه چگونه با این مقوله مهم و بسیار پیچیده روبرو شویم و نقشمان را بدرستی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: امروز برایند دیدگاه قالب در ادبیات حکمرانی، تنظیم‌گری است؛ اینکه دولت چگونه باید حضور داشته باشد ظرفیت تنظیم‌گری دولت‌هاست که تا چه حد توانمندی برای ظرفیت تنظیم‌گرانه دارند و اگر بپذیریم آموزش به‌عنوان یکی از ارکان مهم حکمرانی است؛ این قاعده بر آموزش هم حاکم است که تنظیم‌گرانه رفتار کردن و ظرفیت‌ها را به نحو مؤثر و شایسته مدیریت کردن، بسیار اهمیت دارد. اگر تنظیم‌گری را به‌عنوان یک کارکرد بسیار مهم در حکمرانی امروز بدانیم نقطه عزیمتش شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

فتحنایی

Recent Posts

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

10 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

10 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

10 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

10 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

10 ساعت ago

بهره برداری از سایت جدید بانک ملت همزمان با عید سعید غدیرخم

همزمان با عید سعید غدیرخم، نسخه آزمایشی وب سایت جدید بانک ملت با امکانات ویژه…

10 ساعت ago